Auto remt rond de 70 tot 80 % met de voorremmen, vandaar dat ze daar schijven hebben geplaatst….
Houdt er rekening mee dat Honda auto's maakt voor iedereen. Een hoop mensen zijn niet gesteld op zoveel herrie. Voor hun geldt hoe stiller, hoe beter. Ook de fellere eigenschappen van een getunede wagen stelt niet iedereen op prijs. Daarbij moet Honda ook vooral een zuinige en milieuvriendelijk wagen afleveren. En de auto moet betaalbaar zijn.
Als je tuned kun je de wagen veel meer naar je eigen smaak maken. Kijk naar dynoruns met coldair intakes, die zijn toch echt bewezen beter.
Als Honda fabrieksaf al het beste zou leveren, waarom tunen ze dan een 90 pk 1.4iS motor terug naar 75 pk? (De 1.4i dus).
Mijn 75 pk brommertje (Civic City dus) dat eerst in de nacht een top had van 172 km/u na een hele tijd door te gassen en vaak de 160 met puffen en kreunen bereikte loopt nu na de nodige simpele aanpassingen makkelijk 185 en heeft de 190 al gezien. De top weet ik nu niet eens, die ligt nog zeker iets hoger. Daarbij was 172 gemeten met de originele welgen en de 190 was met 15 inch LM.
Honda stopt nu eenmaal op veel punten vrij goedkoop spul in een auto. Tunen is nu eenmaal duur helaas. Het originele spruitstuk van mijn 1.4 dat er nog steeds op zit lag je om. Als je dat ziet snap je niet dat de hele auto uberhaupt vooruit wil.
Ik heb voor geen 900 euros verbouwd aan het blok overigens, openair, pakking van 90 pk 1400 erin, middenpijp en einddemper. Sinds 1 dag katvervanger en de resultaten daarvan heb ik nog geen idee van.
Dat mijn coupe in acceleratie net zo snel zo niet iets sneller is dan een standaard S2000, het is toch een knap stukje techniek wat Honda in zo'n klein motortje heeft gestopt.
By the way, je hebt met je S2000 1 van de eerste Honda's met staandaard heel redelijke remmen, ook leuk om in vergelijkende testen te zien dat de tegenhanger van de S2000, de Porsche Boxter zijn meerdere moet erkennen in de S2000 en dat terwijl die toch een heel stuk duurder is, veel plezier gewenst met je S2000,
Groet Rob
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?