Verbruik Vtec- E

• Grousta

Sprintje van 0 tot 100 moet wel lukken maar als ik rond de 120 rij en die TDI zal het gas ff intrappen denk ik dat ik toch een stukje achterop lig. Maar meestal zorg ik er wel voor dat mn Rpm op dat moment bij de 5000 is>> Dan komt alles wel weer goed.

• popi jopi

Peace mensen,en geniet gewoon lekker van je auto en wat kan jou het schelen als iemand anders niet gelooft hoe hard ie gaat

• Genesis

Honda heeft geen benzine turbo uitvoering, dus misschien dan ook maar een TDI gaan rijden om mee te komen en er niet uitgereden te worden,

Groet Rob

• Jos

zo is dat,wat makt het allemaal uit als je door een leasedieselbak word in gehaald, jou Honda is 10 x mooier en hij is van jezelf

• RD

Ook met 0-100 sprints rij je met een 1.5i een TDi er niet uit, in ieder geval niet de ibiza waar ik in gereden heb.

• RD

en zo is het maar net.

• J.D.M

als ik word ingehaald door een tdi (moet dit nog meemaken)dan gaat ik toch eens kijken of ik ook geen tdi zal gaan kopen.

maar nou ben ik geen vw fan (dus ook geen skoda,audi,seat)

en al helemaal geen opel fan

ik zal dan ook zeker elke uitdaging aan gaan als het om een opel gaat.

(moet wel eerlijk blijven he, een calibra turbo past meer in het categorie s2000)

maar een kadett 2.0i 16v die gaan we niet uit de weg

nou leverd mijn vtec al bijna 190pk dus zal dit ook niet echt problemen moeten opleveren.

trouwens honda heeft nu toch ook een diesel????

wat doet deze?

• Jason G

een opel kadett gsi 16v diesel?

• Jason G

het gaat over civics 1.5 vtecE en TDis,dus………………..mogge

• OzzY

Wat zeuren jullie nu, Je rijd zelf in een 1.6, de concurrentie rijdt bijna allemaal in een 1.9/2.0 of 6 cilinder. En wij vergelijken onze Honda's met deze grotere motoren die een veel nieuwere boujaar hebben. (Ze hadden in 1990 geen TDI of VR6, maar wel Vtec met 150 pk). Kijk eens naar andere 1.6 motoren die leggen het zwaar af tegen ons. (Peugeot 1.6 gti hehehe)

Bij een sprint geef ik altijd maximaal gas, of ik trek niet op of ik doe het maximaal, maar de vraag is gaat de andere auto ook 100% mee of gaat ie maar mee voor 80%?

Hoe snel je auto ook is, de reactie van de bestuurder is doorslaggevend.

Als ik naar de 2e versnelling overschakel, zie ik vaak de andere bestuurders net optrekken in z'n 1e versnelling.