Hij pakt meteen de zwaarste Golf op de site d'rbij tsssss… Op de site staat een rijtje van 9 verschillende TDI's en net die laatste en zwaarste gaat in net 9 seconden naar 100. Nou okay, deze laatste van de 9 soorten krijgt bij mij de twijfel. Alle TDI's dan 8 van de 9 soorten. Weg, de achterlichten …. doei !
Site-info:
1.9L.TDI 4Motion 110kW/150pk 6 versnellingen
Deze topdiesel levert maar liefst 150 pk vermogen. De maximale trekkracht wordt geleverd onder de 2000 toeren per minuut. En toch ongekend zuinig en stil.
Acceleratie in 8.8 seconde naar 100, in 6,8 seconden naar 80.
Sorry, maar tot op heden heeft geen enkele TDI mij d'ruit getrokken. De mijne is sneller dan fabrieksopgave 10 secondes (opgemeten 9 seconde) ach ja… dan heb je nog factor bestuurder en tja… misschien is Golf wat optimistisch met hun fabrieksopgaves :-) en Honda wat lager. Who knows. ….
Zal erom spannen, deze 9e diesel, net de laatste en zwaarste….
En oh,oh oh… wat “dream” ik jongens… nou, nou… je leest het toch ?
Geen enkele TDI heeft mij tot nu toe d'ruit geknikkerd in sprint 0 tot 100. Geen enkele, het lukt ze niet en als je de specs leest, kan het wel 's inderdaad zo zijn tja.. sorry. Er zijn 9 dieselsoorten, check de volkswagen-site en zelfs bij die laatste zal het erom spannen. Suc6 en mzl.