Verbruik Vtec- E

• Genesis

Nou ik heb er geen enkel probleem mee hoor, want ik weeg maar 1037 kg met 200 pk pak ik wel alle TDI's ook die met alle letters rood, maar nogmaals als ze vol op het gas gaan van 100 a 120 loop ik niet zo snel uit als ik gewend ben, dus das pech alle TDI'tjes weg,

Groet Rob

• Mmind

Hij pakt meteen de zwaarste Golf op de site d'rbij tsssss… Op de site staat een rijtje van 9 verschillende TDI's en net die laatste en zwaarste gaat in net 9 seconden naar 100. Nou okay, deze laatste van de 9 soorten krijgt bij mij de twijfel. Alle TDI's dan 8 van de 9 soorten. Weg, de achterlichten …. doei !

Site-info:

1.9L.TDI 4Motion 110kW/150pk 6 versnellingen

Deze topdiesel levert maar liefst 150 pk vermogen. De maximale trekkracht wordt geleverd onder de 2000 toeren per minuut. En toch ongekend zuinig en stil.

Acceleratie in 8.8 seconde naar 100, in 6,8 seconden naar 80.

Sorry, maar tot op heden heeft geen enkele TDI mij d'ruit getrokken. De mijne is sneller dan fabrieksopgave 10 secondes (opgemeten 9 seconde) ach ja… dan heb je nog factor bestuurder en tja… misschien is Golf wat optimistisch met hun fabrieksopgaves :-) en Honda wat lager. Who knows. ….

Zal erom spannen, deze 9e diesel, net de laatste en zwaarste….

En oh,oh oh… wat “dream” ik jongens… nou, nou… je leest het toch ?

Geen enkele TDI heeft mij tot nu toe d'ruit geknikkerd in sprint 0 tot 100. Geen enkele, het lukt ze niet en als je de specs leest, kan het wel 's inderdaad zo zijn tja.. sorry. Er zijn 9 dieselsoorten, check de volkswagen-site en zelfs bij die laatste zal het erom spannen. Suc6 en mzl.

• Kurt

pfffff……weer iemand die denkt dat een VTEC_e een ‘'sportieve“ auto is,dat dacht ik eerst ook,zo van 115 pk dat zou toch redelijk vlot moeten zijn,nou vergeet het maar,sorry hoor maar zo is het,zelfs de dealer zei:”een 1,4iS rijd nog ’'sportiever'',zo n ding is puur voor de km vreters.

maar als jij het zo beleeft wil ik je niet wakker maken hoor.

• RD

Wou ook ff reageren,

Heb zelf eens in een Ibiza TDi gereden (rode i en lichter dan golf) en die trekt echt vet snel op, stond ik echt van te kijken, tussen 1800 en 4000 toeren hang je achter in je stoel.

Rij zelf in Esi maar ik verlies het op koppel onder in de toeren dus.

Een crx sprinte toen ook mee die hield hem bij, moet er wel bij zeggen dat het niet helemaal tot 100 km/u was.

Op de snelweg is het hetzelfde, op de tussensprints is hij sneller, pas op top kom ik voorbij.

Conclusie: Lijkt me dus erg sterk dat een 1.5i sneller is dan zo'n TDi'tje

N.B. Kom nou niet met gezeur dat ik cursus sprinten nodig heb, ik baal er ook van dat die opgevoerde heiblokken alsmaar sneller worden, helaas.

Gr. Ruben

• Sukkel

sorry hoor, maar koop dan ook een goeie 1.5i ! Niet eentje waar iets mis mee is.

Ga anders lekker 1.4i S 'je rijden joh… dat 90 PK blokkie, zonder VTEC rijdt harder… NOT

Maak ons niet wakker neen, met je gezwets…

• Genesis

Je hebt helemaal gelijk hoor, niet leuk maar wel waar. Ook ik met een Vti merk gewoon dat je hard moet trappen om toch vlot op ze uit te lopen. Laten we hopen dat deze ontwikkling van deze motoren niet al te ver doorschiet, anders kunnen we wel thuis blijven met onze “Honda'tjes”

Groet Rob

• BadBoy4life

Gewoon hoge toeren blijven rijden, dan komt het wel goed ;)

• Sukkel

We hebben het hier over sprinten van 0 tot 100 en in deze discussie hebben we niks aan tussensprints e.d.

• Sukkel

PRECIES !

• RiceBoy 2 da bone

idd,die rammellende stinkdiesels ,meestal lease bakkies met zo n sukkel erin die m helemaal op zn staart trap omdat ie toch niet van m zelf is.

en het blijft appels met peren vergelijken want zet er is een benzine turbo wagen naast……………………….