Verbruik Vtec- E

• MasterMind

Neen, tuurlijk niet maar jongejonge… het is snel zat. Meeste auto's rij je d'r uit (megane coupe, golf GTI oud model, alle TDI'tjes, rooie D en rooie I, enz..) Maar of de mijne gechipt of iets anders gedaan is, weet ik niet. Heb ‘m zo gekocht. Je moet ’m wel helemaal doortrekken en aan het eind krijgt ie z'n boost want z'n top-PK's krijgt ie pas bij 6 a 6200 rpm. Maar joh.. er is altijd baas over baas. Een VTI met 160 Pk, er is nu een type R met 200 pk, er is de McLaren F1 met 4 a 500 PK en top van 413 Km/uur, de snelste auto op de weg. Jongejonge… niet te vergelijken.

• Carlo

een rode D+rode i trek jij er met je VTEC-E echt niet uit hoor!

die TDi's hebben bij lage toeren enorme trekkracht,frustrerend gewoon :-(

• MasterMind

Echt wel. Honda 1.5i Vtec heeft lange revvability (lange versnellingen) en zit zo in de toeren. 136 Nm koppel met een licht gewicht. TDI's hebben veel koppel, tegen 200 Nm.

Toch gaan alle TDI's eraan, allemaal bij 1.5i Vtec ! In z'n 1 tot 65, in z'n 2 tot 110 km, in z'n 3 tot 157 km. Tdi's zijn weg, meteen al in de 1e versnelling, geen kans meer om in te halen. Is jammer voor ze.

Gewicht van hun auto's speelt hele grote rol. Bij 100 kg zwaarder, heb je al heel veel PK's meer nodig om dezelfde resultaten in sprint te halen. De Honda is een stuk lichter. Gewicht is keyword bij sprint met TDI.

Alle TDI's, rooie D, rooie I geen kans bij de 1.5i Vtec. Sorry. Heb jij TDI ? Ergens afspreken ? lol hahaha..

• MasterMind

Heb er al zoveel d'ruit gereden. Frustrerend gewoon :-)

• Grousta

Ik denk dat ze mij er ook uit rijden en ben wel een stukje sneller dan een vtec-e. Maar ja nooit geprobeert, dus zal ff een slachtoffer zoeken.

• Genesis

Ik kom regelmatig Golf, passat's en Audi A4 tegen, type TDI, en als die vol op het gas gaan vanaf zo'n 100 a 120 moet ik met myn Vti toch nog flink trappen om ze voorbij te komen, maar ze hebben dan ook karrevrachten koppel,

Groet Rob

• Genesis

Forget it, klinkt mooi maar klopt niet, echt die TDI'tje zijn taaie rakkers,

Groet Rob

• Mastermind

Je hebt het over vanaf 100 a 120.

Ik praat over 0 tot 100. Alle TDI's weg… 100 %. rooie D, rooie I, alle TDI.

Sorry… Tuurlijk vanaf 120 en volgen, da's geen sprint zullen we het gerust afleggen, maar van stilstand en omhoog, zijn ze weg.. de achterlichten krijgen ze van me. Frustrerend gewoon :-) hehehe

• hans

diesel stinkt

is om onderdelen mee schoon te maken

ze zijn niet eens zo heel snel (of ze wegen te veel)

• Wilfred

keep on dreaming man,rode d rode i 150 pk en een berg koppel trek je niet met een echte VTEC laatstaan met een eco VTEC,want dat is een VTEC-E,

weten die bestuurders die jij inhaal wel dat ze met jou aan het sprinten zijn?