Motorlampje

• Arnold

ik neem aan dat je weet waar je kijken moet voor je foutcode? op de ecu knippert dan een led als je de wagen op contact hebt.

beetje vreemd dat de storing niet opgeslagen word, is de zekering voor het ecu geheugen in orde? de zekering vind je onder de motorkap en is als ik het goed heb ook voor je klokje en je radiogeheugen, dus als dit functioneerd, zal de zekering wel in orde zijn.

als de storing onder het rijden optreed, blijft de storing er dan een poosje in?

wat je dan zou kunnen doen is iemand meenemen om op je ECU te kijken en de knipperingen te tellen.

• Merijn

Arnold schreef:

>

> ik neem aan dat je weet waar je kijken moet voor je foutcode?

> op de ecu knippert dan een led als je de wagen op contact hebt.

>

> beetje vreemd dat de storing niet opgeslagen word, is de

> zekering voor het ecu geheugen in orde? de zekering vind je

> onder de motorkap en is als ik het goed heb ook voor je

> klokje en je radiogeheugen, dus als dit functioneerd, zal de

> zekering wel in orde zijn.

>

> als de storing onder het rijden optreed, blijft de storing er

> dan een poosje in?

> wat je dan zou kunnen doen is iemand meenemen om op je ECU te

> kijken en de knipperingen te tellen.

De zekering voor de ecu is in orde. Helaas krijg ik de storing maar 1 of 2x in de week en is het lampje al weer weg als ik stop.

Kan het lampje niet iets anders aangeven wat de ECU niet registreerd? Het gaat trouwens wel zeker weten om het zelfde ECU lampje, niet het olie lampje ofzo ;)

• Arnold

je weet wel dat je voor de opgeslagen foutcode op je ECU moet kijken he en niet naar het lampje in je combi?

• Merijn

Arnold schreef:

>

> je weet wel dat je voor de opgeslagen foutcode op je ECU moet

> kijken he en niet naar het lampje in je combi?

Ja dat weet ik. Ik heb laatst nog met wat sensortjes gepruts en toen gaf de ECU keurig de juiste foutcode over de betreffende sensor aan. Die foutcodes bleven keurig bewaard, deze heb ik weer verwijderd door de zekering van de ECU er even eruit te halen.