Motorlampje

• Maurice

Na veel zoeken op dit prikbord toch niets gevonden voor mijn probleem.

Tijdens het rijden komt het weleens voor dat het motorlampje gaat branden, en op

dat moment houdt de motor in.

Als ik de motor uit- en weer inschakel is alles weer normaal (voor zolang

als het duurt).

Het is een 1,5 LSI sedan uit '92.

Heeft iemand enig idee.

Alvast bedankt

• Arnold

heb je rechtsvoor in de voetenruimte een blauw 2 polig stekkertje zitten?

hij kan goed verstopt zitten, dus goed zoeken.

als je dit stekkertje gevonden hebt moet je de 2 polen even doorverbinden en daarna het contact aanzetten, kijk daarna naar je motorlampje, deze zal een knippercode geven.

ik denk in eerste instantie aan een lambdasonde, maar ben benieuwd wat ie aan gaat geven.

• civic

ik heb het ook wel eens dat hij gaat branden maar mijn auto rijdt er niet anders door en als ik hem aan en uit doet is het lampje ook weer uit moet ik dan ook die polen door verbinden en zou je dan kunnen zien wat er aan de hand is het gaat ook om een civic lsi1993

ik hoor het graag arnold alvast bedankt

• Maurice

Ik heb het even nagekeken en hij geeft volgens mij code 8 aan. Hij knippert 8 keer vrij kort.

(bij mij is het trouwens een wit stekkertje welke in een groen omhulsel geparkeerd zit)

Heb je enig idee wat deze code betekend?

Groet

• Merijn

Code 8 heeft met de BDP sensor te maken. De BDP sensor geeft informatie over de stand van de zuiger van de eerste cilinder en over het motortoerental.

Misschien is de sensor defect of is er iets mis met de bekabeling.

Mvg,

Merijn

• Maurice

Kun je mij ook vertellen waar ik deze sensor ongeveer moet zoeken en of je deze zelf kunt vervangen?

Alvast bedankt.

Groet,

Maurice

• civic

dan heb ik ook even een vraagje ik heb een civic uit 1990 een 1.5i ik heb de chip gerecet na dat het motor lampje ging branden als ik harder reed dan 130 km/h hij gaf ook een fout code aan dat doet hij nu niet meer maar het lampje brand zo af en toe nog eens als ik harder rij dan 160 km/h wat zou dat kunnen zijn hij geeft geen code`s meer aan

vr gr civic

• Arnold

als code 8 de BDP sensor is kun je hem vinden in je verdeler en je kunt deze sensor niet los vervangen, waarschijnlijk is de sensor niet eens defect maar zit er op de verdeleras ruimte, de lagers die er waarschijnlijk uit liggen zijn niet los te krijgen door de speciale maatvoering, als er dus ruimte op de as zit, zit je vast aan een nieuwe verdeler

• Arnold

ja, voor jou geld hetzelfde, ik dacht dat alle stekkers blauw waren, maar wit komt dus ook voor

• Merijn

civic schreef:

>

> dan heb ik ook even een vraagje ik heb een civic uit 1990 een

> 1.5i ik heb de chip gerecet na dat het motor lampje ging

> branden als ik harder reed dan 130 km/h hij gaf ook een fout

> code aan dat doet hij nu niet meer maar het lampje brand zo

> af en toe nog eens als ik harder rij dan 160 km/h wat zou dat

> kunnen zijn hij geeft geen code`s meer aan

Ik heb zelf ook zoiets. Bij mij gaat het lampje bij een koude motor na b.v. 5 minuten rijden soms ook even branden en dan weer uit. In de ECU staan helaas geen foutcodes.

Weet iemand een manier om toch achter de oorzaak te komen? Weet jij het Arnold?

mvg,

Merijn