vraagje over prelude `97

• Luder

als ie niet tikt hoef je inderdaad denk geen kleppen te stellen

• Arnold

Heb dit probleem al tientallen keren meegemaakt en wat je moet doen is eerst de kleppen stellen, zegt niks natuurlijk of ze wel of niet tikken, als je het zelf doet, moet je de uitlaatkleppen 0,1 mm ruimer afstellen dan voorgeschreven staat.

G3 is welliswaar zelflerend, maar dat gaat maar tot zo ver, voor stationair problemen zul je hem na het kleppen stellen toch opnieuw moeten laten inleren.

Het resetten van de ECU heeft totaal geen zin, zeker niet voor de G3 installatie.

Als laatst wil ik nog een opmerking plaatsen op sommige reacties op bepaalde onderwerpen: Als je er geen verstand van hebt, brand dan je vingers er niet aan, je zet degene met de vraag op het verkeerde been.

• champion

Tada, na het schoonmaken van t gashuis doet ie t weer perfect..

laters

• alex

G3 is zelflerend maar toch is die van onlangs gereset, niet dat ik iets gemerkt heb. Ik heb een Honda Civic 1.4is jewel op G3 dit bevalt goed alleen rijdt ik rustig anders ben ik bang dat ik de auto kapot rijdt.

champion schreef:

>

> Vanmiddag gaskabel iets verder opengedraaid, ook veer gashuis

> is lurp..

> ga ik zsm vervangen.. Als t probleem er dan nog is gasklep

> schoonmaken,

> G3 is zelflerend.. dus resetten lijkt me niet nodig en

> kleppenstellen ook niet.

>

> thanks anyway!

• william

Waarvoor is t resetten wel gebeurt dan bij jou..

Bij mij bleek t achteraf toch kleppen stellen te zijn, ging er vanuit dat ze hydraulisch waren maar dat zijn ze dus helaas niet.

Met dank aan Arnold!

Rij er zelf id ook niet al te hard mee, ook om de motor niet te warm te laten

worden ook al heeft deze een heel breed radiatorelement.

Wel gaat r binnenkort een openluchtfilter met pijp op, krijgt de motor meer zuurstof

lijkt me ivm met hogere verbrandingstemperatuur ook wel fijn.

Greetz,

WB