vraagje over prelude `97

• champion

Als ik met koude motor wegrij en nadat de choke uit is mn koppeling intrap,

valt de toerenmeter terug tot onder de 5000, en voel ik ook dat de motor niet

helemaal honderd loopt.. Het is een 2.0 met g3 tank.

hoop dat er iemand is die n idee heeft wat t zou kunnen zijn!?

alvast bedankt!

groeten,

william

• rb2db

je bedoel zeker 500 toeren?

• champion

jep.. helaas ;)

• FireFoxz

das dus nadat de automatische choke eruit is..hmmm

als ie gewoon stationeer loopt draait ie ook 500 toeren ?

ik heb ooit een nissan 100NX gehad en daar heb ik het ook mee gehad.. toen was de automatische choke verkeerd afgesteld (had er zelf aan geknutseld:))

maar dat was een carbrateur moter…

• champion

Nee, als ie goed warm is dan loopt ie wel op 800 tpm, als hij koud is dan duidelijk te laag en loopt de motor ook licht ongelijk, denk zelf aan bougies of temperatuursensor, maar feedback is altijd welkom!

• foo fighter

he ik heb hetzelfde probleem maar dan met een accord.probleem is dat de motor eerst op benzine start en daarna overslaat op gas maar hij gaat te snel over van gas naar benzine.je moet gewoon op benzine starten en als ie mooi op temperatuur is overschakelen op gas.dat is mij ook aangeraden ivm met grote temperatuurverschillen tussen benzinemengsel en gasmengsel.nu het kouder is loopt ie bij mij koud op gas ook niet mooi stationair.eenmaal op temp prima.als ie bij jou bij warme motor ook niet goed loopt zou ik de kleppen stellen.greetzzzz foo

• champion

snik, op benzine valt ie ook terug..

• foo fighter

KLeppen stellen! dit lijkt mij de enige oorzaak.klinkt zo bekend dat het dit wel moet/kan zijn.wat je ook kan doen is effe de accuklemmen loshalen , 5 minuten wachten erop zetten en dan de auto 3 minuten op 2000 toeren laten lopen.heb ik een keer moewten doen nadat ze bij mij alles hadden losgehad.elektronica ed.toen viel allen mijn auto stationair steeds uit.door hem dit te laten doen reset ie zich weer en inderdaad hij liep weer goed.weet niet wat jij voor jouw probleem hebt gedaan met de auto tis maar een idee.

• Luder97

weet niet of dat resetten zo lukt bij de 5gen lude,wilde ook een keer resetten na plaatsing van een luchtfilter en ook de stroom er een paar minuten afgehaald,maar toen ik m weer stroom gaf stond het klokje nog goed en het geheugen van de radio was ook nog goed,dus waarschijnlijk hebben deze wagens iets waarmee ze een stroom onderbreking (tijdelijk) kunnen overbruggen.

zou dat iets met alarm te maken hebben?

het antwoord op de vraag weet ik niet,ik rij op benzine

• champion

Vanmiddag gaskabel iets verder opengedraaid, ook veer gashuis is lurp..

ga ik zsm vervangen.. Als t probleem er dan nog is gasklep schoonmaken,

G3 is zelflerend.. dus resetten lijkt me niet nodig en kleppenstellen ook niet.

thanks anyway!