haperende motor

• Merijn Bos

Heb vorige week een motorswap uitgevoerd, crx motor in een '91 civic.

Opzich loopt de motor netjes, de computer geeft geen vreemde foutcodes en zolang je erg voorzichtig optrekt komt ie mooi op toeren.

Echter…vooral beneden de 3000tpm gaat ie soort van haperen als je het gas iets dieper intrapt. De uitlaat gaat dan klinken net alsof hij lucht terug hapt en veel vermogen blijft er dan niet over, hij trekt dan nog wel een beetje op maar erg langzaam. Het klinkt en voelt in ieder geval erg slecht aan.

Heb ik nu temaken met een zgn. ‘backfire’ of is er misschien iets anders aan de hand?

Het stationair toerental is overigens ook niet stabiel, niet dat het erg schommelt maar b.v. bij het eerste stoplicht stilstaan is het 2000tpm en als ik dan weer even later stop is het 1500tpm. Beide met een warme motor natuurlijk.

Bougies versleten of misschien wat anders?

• OzzY

Ik heb gehoort dat BackFire alleen mogelijk is bij gas installatie's. En dan alleen bij de oudere types.

Misschien toch een keer naar de dealer rijden en de auto aan de computer hangen en uitlezen??

• Merijn Bos

Naar de dealer rijden gaat moeilijk…hij wil nu namelijk ook niet meer starten. Eerst startte hij al een beetje moeizaam maar nu krijg ik hem helemaal niet meer aan.

• Grousta

Ja dat heb ik ook allemaal gehad. Oplaatst starte hij heel erg moeilijk en hield ook in. Zoals ik al eerder heb gezegd geloof ik moet je de sohc bedrading van je oude blok op je dohc zetten. dus dat is de bedrading die over het blok loopt en niet die in de auto zit. Ook moet je de cam sensor ff anders bedraden maar dat staat allemaal ook wel op het internet.

• Merijn Bos

Dat heb ik allemaal al gedaan. Een klein probleem was dat de handleiding op internet, die van de cam sensor, niet helemaal klopte. De kleuren van de draden kwamen namelijk niet allemaal overeen maar daar ben ik wel uitgekomen.

Daar kan het dus haast niet aan liggen…de ecu geeft er ook geen foutcodes over.

• @rend

dat is wel t probleem helaas. ik heb precies hetzelfde gehad. kijk de bedrading nog eens na. je hebt precies dezelfde symptomen als wat ik had voordat de bedrading overgezet was. Hij is nu aan het “pingelen” stationair tussen 1500-2000 toeren precies wat ik had. die van mij startte zeer slecht, maar deed t wel. Hij gebruikt de choke waarschijnlijk niet in dit noodprogramma. helaas kunnen veel dealers je hier ook lastig mee helpen aangezien deze swap vaak niet bekend bij ze is. suc6 ermee iig

• Merijn Bos

Ik check het nog ff na maar echt pingelen is het trouwens niet. Toen de bedrading nog verkeerd was toen pingelde hij echt. Nu is het anders. De ene keer b.v. 1500tpm en een kwartier later 1800tmp.

Iedereen bedankt voor de hulp in ieder geval, ik laat nog wel ff horen of het allemaal gelukt is.

• Merijn Bos

ff een update: Hij startte vanmorgen wel weer, ff later met een warme motor ging het weer ietsje moeizamer maar het lukte wel.

Heb ook ff de originele ECU geprobeerd. Die geeft geen foutmeldingen in tegenstelling tot die nieuwe Integra ECU (code 20) maar de motor blijft slecht lopen.

• @rend

wat ik mij net bedenkt.. ik had de gasklep van mijn sohc inlaatspruitstuk gehaald en die erop gezet. dat was voor mij het 1500-2000 toeren probleem,. daarna liep hij mooi 900 toeren. ik had nog een extra foutcode. (7 geloof ik) en die was daardoor opgelost. maak er wat moois van

• Merijn Bos

Tsss wat een toeval. Ik start de auto net, gaat voor het eerst het ECU waarschuwings ledje op het dashboard branden. Code 7!

Heb je de hele voorkant van het gasklephuis vervangen of alleen die EACV sensor?

Ik ga de hele voorkant maar vervangen want die tps sensor is zo te zien beschadigd en die kan niet apart vervangen worden.