katalysator en tussendemper

• shaggy

ik wil heel graag mijn kat. gaan vervangen maar daar zitten nog een paar addertjes geloof ik. Ik heb een civic uit ‘90 en in m’n papieren en in m'n moterkap staat dat ik een katalysator heb, mag ik hem dan zomaar vervangen?? heb ooit eens ergens gelezen dat het bij modellen van voor 92 wel nog zomaar mag en daarnaa niet. en heb een artikel gelezen over een gozer die z'n tussendemper wou vervangen met en simpel stukkie pijp. kan dat allemaal zomaar en kom ik met katvervanger wel door de keuring omdat het zo duidelijk overal staat.

wacht de reacties met smart af,

alvast bedankt

• Sbv

Klopt, Auto's voor 92 met kat hebben nog geen strengere keuringseis.

Dus je kan je kat vervangen door een stuk pijp of een katvervanger kopen.

Moet bij de keuring geen problemen opleveren.

Succes

Sbv

• WereldNatuurFonds

besef je wel dat je met een Katvervanger het millieu zwaarder belast,dit is dus slecht voor de aarde waar jezelf en later ook wellicht je kinderen op moeten leven en dat allemaal voor een anderhalve pk vermogens winst……………….

• BadBoy4life

@!#$ het milieu, pk winst, daar gaat het om……..

• Sbv

De kat is 13 jaar oud. Het enigste wat deze nog tegenhoudt is vermogen

• Ruben

GEEFT BIJ DE KEURING WAARSCHIJNLIJK WEL PROBLEMEN

Er wordt bij auto's voor '93 gekeken naar de co2 uitstoot, als je dus een rechte pijp of dumiekat hebt is die uitstoot waarschijnlijk te hoog. Oplossing is dus het tijdelijk monteren van je Kat. Het kan ook best mogelijk zijn dat je auto een lage uitstoot heeft, dan is het geen probleem.

gr. Ruben

• Grousta

Mn civic uit '89 had er anders geen p[roblemen mee bij de keuring. Kwam er gewoon door met de katvervanger eronder.

• stoede

voor de apk keuring moet een auto die ouder dan 93 is gewoon beneden de 0,5 co2 waarde blijven en dan is er geen probleem.

de meesten nemen de katalysator gewoon mee naar de keuring voor als hij er toch over heen komt.

je kunt natuurlijk ook het beste een stuk gereden hebben voordat je voor de keuring gaat want dan is de motor lekker warm en is de uitstoot ook minder

• Grousta

Bij een koude motor werkt de kat alleen maar tegen dan voor het milieu.

• Merijn Bos

Idd wat stoede zegt. Goed warmrijden. Mijn auto was laatst bijna afgekeurd omdat de co2 waarde boven de 5!! zou zitten.

Ik zei dus wacht ff, laat mij maar ff een stukje rijden…flink blazen dus en toen was de waarde 0,2 (de kat. zat er overigens wel onder).