omwisselen motorblok civic '90

• Grousta

Oh ja aandrijf assen heb je nodig >> Je oude van de sohc passen namelijk niet.

• Joost

Nadat nu het blok is omgewisseld en alles aangesloten is heb ik nog steeds een motorstroring. Ik heb op de site gekeken die hier eerder werd genoemd, maar deze is niet bedoeld voor het omsteken van een sohc naar een dohc. weet iemand wat ik aan die motorstoring kan doen behalve dan het lampje eruit te draaien??

Nou heb ik ook nog een ander vraagje. Als de motor stationair loopt en dan het gas opentrek stottert hij tot 4000 toeren. kan dit komen door slechte bougies??

Gr Joost

• grousta

Heb je dus ook de cam sensor aangesloten? Sensor op de tweede nokken as

• @rend

op de site hebben ze het over een ZC. dat is een japanse naam voor de DOHC. hij is bijna hetzelfde. je hebt een stekker die niet past als het goed is bij de verdeler. Knip de stekker( 6 draden, rechthoekigstekker) van de dohc kabelboom en maak die vast aan de stekker op de verdeler. dan hou je 2 draadjes over. verleng die en maak die vast aan de camsensor die hierboven genoemd is. dat is een groen stekkertje linkt op de verdeler als ik me niet vergis.

• Joost

Nou snap ik er helemaal niks meer van.

Ik had inderdaad een stekker die niet paste, maar die zat links achter in de motorruimte bij dat blank staal geribbelde kastje. Uit de Civic kwam een ronde stekker en aan de motor zat een vierkante stekker. Ik heb deze over gezet en heb nou twee draadjes over die uit de Civic komen.

De sensor op de voorste nokken as is volgens mij gewoon aangesloten!!!! De draadjes daarvan zitten gewoon in de dikke kabelboom die naar de computer gaan.

Ik heb alleen de kabel die van de motor naar de drie connectors loopt vlak bij de zekeringhouder die op de veerpoot zit bevestigd….. Op het nieuwe blok zat geen lambda sonde. Heb dus het spruitstuk gepakt van het oude blok en de hier de lambdasonde aangesloten, maar heeft dit blok wel een lambda sonde nodig????

Ik weet trouwens niet waar de camsensor zou moeten zitten…

Ik weet nu dus niet meer wat ik moet, maar hoop dat jullie me kunnen helpen!!!!!

Gr Joost

• joost

Ok nou begin ik het te begrijpen. Ik had er overheen gelezen. Ik moet dus de kabelboom van het oude blok omzetten op het nieuwe blok. Kan ik dan niet net zo goed een complete kabelboom voor een CRX op de sloop halen en deze inbouwen of ben ik het probleem dan niet kwijt???

Weet trouwens iemand hoe je de motorstoring kan uitlezen???

Gr joost

• Grousta

OK ok. Het was dus de bedoeling dat je de bedrading van je oude blok op je dohc zet. Dat andere spruitstuk erop zetten heeft helemaal geen zin omdat je ECU die je er bij hebt gekregen dat niet ondersteunt. Als je de bedrading van je oude blok op het nieuwe zet zal je merken dat er 1 stekker niet past. Deze zit bij de verdeler(bij de olie dop in de buurt). Vervolgends moet je de aanpassing gaan doen die op de link staat die Arend gestuurd heeft.

• @rend

je zou de complete boom over kunnen zetten ja. maar dat houdt in je hele auto strippen.. van lichten voor/achter tot alles in je auto.. erg veel werk dus. je bent dan iig wel van de storing af

• Joost

Jullie hebben dus de motorkabel gewisseld, maar hou je dan geen storing over???

Ik heb namelijk op het oude blok een map sensor zitten en die zit niet op het nieuwe blok……. Ik hou dus twee draadjes over.

Ik hoor het wel. Ga vanavond eerst het geheel maar eens afbouwen en een rondje rijden.

• Grousta

Ja dat is ook zo, op mn sohc blok zat op het inlaatspruitstuk nog een extra sensor die het Dohc blok niet heeft. Ik heb deze gewoon los laten hangen. Dit advies werd ook gedaan op 1 van die motor swap sites.