omwisselen motorblok civic '90

• joost

Hoi,

ik heb mijn motor 1.6 16V OHC vervangen door een 1.6 16v DOHC

Ik heb de kabelboom van het blok er niet bij, maar wel een klein stukje.

Nou krijg ik een motorstoring en ik denk dat dat komt door de lambda sonde, want die zit er nu niet meer op!!!!!

weet iemand wat ik moet doen??? Ze zeggen dat ik de kabelboom compleet nodig heb van de nieuwe motor, maar als ik een stuk heb kan ik het hele zaakje toch gewoon omsteken???

Kan iemand mij helpen????

Gr Joost

• Robbie

OHC?????

• Grousta

tja, dat hangt af bij jaar auto en de motor. tot ‘89 ofzo geen kat en geen lambda sensor daarna wel. Mn civic sohc kwam uit ’89 en mn motor dohc ook.

Om mn motor weer goed te laten lopen heb ik mn draadboom van mn sohc motor op de dohc gezet dan moet je alleen nog een kleine aanpassing doen op een sensor die op de tweede nokkenas zit(internet). Ik weet niet hou het bij jou auto zit als er verder verschillen zijn, maar de kabelboom (op blok) past niet geheel met alle stekkers(Stekker recht boven,onder motor kap)Ik heb een D16a9 in mn civic liggen.

• Arnold

heb je bij je nieuwe blok ook een ECU gekregen dan?

• Grousta

ja,heb dat blok compleet gekocht met versnellings bak, aandrijf assen en ecu.

• Arnold

vraag was eigenlijk voor joost Grousta hahaha

• Arend Loos

je moet de draadboom van de sohc erin zetten. en die een aanpassen. zie deze site hoe http://dmoore.com/crx/zc-phase3.htm je zal waarschijnlijk een code 11 overhouden aan t eind. het enige wat je daaraan kan doen is je complete kabelboom in je auto vervangen voor een crx boom. Ik heb zelf het gele lampje verwijderd net als een andere dohc rijder! suc6 ermee

• Grousta

Hehe, wie zou die andere dohc rijder nou wezen???

• joost

ik heb alles op de aandrijfassen en de kabelboom van in de auto erbij.

De boom op de motor zit er wel.

Ik heb nou de lambda sonde overgezet, moet nou alleen nog op mijn koppelingsplaten wachten, want ik heb de oude bak en vliegwiel gebruikt!!!

Wat bedoelen jullie met die storing???

gr Joost

• Grousta

Bij mij komt er een code uit, maar deze blijkt niet te bestaan. bij de dealer konden ze deze ook niet. Omdat mn draadboom wel lambda sensor ondersteunt en mn ecu(overgezette van de crx) dit niet heeft, komt er dus deze fout bij ons uit.

Het zou helpen als je je motorblok code ff geeft.