Arjan Brouwer toch naar Dakar

PUTTEN – Arjan Brouwer gaat alsnog als deelnemer naar Dakar. De 51-jarige zelfstandig ondernemer uit Putten neemt deel met een Honda Buggy. De 52-jarige Leendert Lekkerkerker uit Nieuwkoop wordt zijn navigator.

“Ik wilde dolgraag met een truck naar de Dakar-rally, maar het is erg lastig om de begroting rond te krijgen hiervoor. De bedragen die daarmee gepaard gaan zijn te hoog. Eigenlijk had ik deelname al uit mijn hoofd gezet. Totdat ik Johnny Hakvoort van Fast en Speed Buggy’s sprak. Die had nog een buggy over omdat een Zwitser zijn financiën niet rondkreeg. Nu kan ik deelnemen met deze buggy”, vertelt de enthousiaste Brouwer. Vrijdag 3 oktober vonden de eerste gesprekken plaats tussen Hakvoort enerzijds en Brouwer en Lekkerkerker aan de andere kant van de tafel. “We hebben een heel goed gesprek achter de rug. Toen we ’s nachts weggingen bij Hakvoort kregen we de buggy gelijk mee en zondag hebben we al getest”, aldus de Puttenaar.

Donderdag 9 oktober maken Ton de Groot, teammanager, en Arjan Brouwer een rondgang langs de sponsoren met de buggy. “We hebben nog wel sponsoring nodig hoor”, aldus Brouwer. De geboren Zwartebroeker is erg enthousiast en ziet het hele traject vol vertrouwen tegemoet. “We hebben een zeer competitieve auto die zichzelf ook al bewezen heeft. En ja, ik zie er enorm naar uit. We gaan naar Argentinië en Chili en ik heb van andere coureurs al vernomen dat het geweldige landen zijn om te rijden.”

Het enige probleem dat Brouwer nu nog heeft is tijdnood. “We moeten nu echt haast maken. Alles moet nog geregeld worden. De startplaats is in ieder geval geregeld door Hakvoort bij de ASO. Daar hebben we maandagavond uitsluitsel over ontvangen. Op 8 november vindt de proloog plaats en op 26 november wordt alles al ingescheept in Le Havre”, legt Brouwer de tijdsdruk uit.

Voor mensen die meer willen weten over het avontuur van Brouwer kunnen kijken op de website; www.arjan-brouwer.nl. Daar kan men ook terecht voor meer informatie over de off-roaddag die Arjan Brouwer Motor Trading op 1 november houdt. Daar kan men gratis aan meedoen en voorinschrijven is niet noodzakelijk. Wel is het handig als men zich aanmeldt via info@arjan-brouwer.nl. Deze dag wordt er niet alleen gereden, maar zijn er ook diverse aanbiedingen te vinden in de showroom van Brouwer, gevestigd aan de Hoge Eng West 21 in Putten. Fans van Brouwer kunnen hem op 16 november aan het werk zien op de motor tijdens de strandrace in Scheveningen. Brouwer neemt daar deel samen met zijn zoons Nick en Bart.