cv-lampje trekt accu leeg

  • gideon

    Ik rij in een Honda Civic 1.4 uit 1997. Perfecte auto maar nu heb ik een raar probleempje ontdekt die, naar nu blijkt al best lang speelt. De vorige eigenaar heeft nml. een ‘nepalarm’ inlaten bouwen. vraag me niet waarom, maar goed…

    Wanneer ik de centrale vergrendeling inschakel dan gaan er in beide deuren een rood lampje branden. Dit wekt dus de indruk dat de auto middels een alarm beveiligd is. Dit is dus niet het geval maar erg vind ik het niet, beter iets dan niets zulllen we maar zeggen. Nu denk ik dat deze niet helemaal goed is aangesloten want volgens mij trekt hij langzaam maar zeker mijn accu leeg. Wanneer ik de auto een paar dagen laat staan dan zijn er ineens kleine dingetjes die niet meer werken. bv. mijn rechterdeur die niet meer automatisch opengaat met de afstandbediening. Wanneer ik vervolgens een uurtje ga rijden dan werkt dat ineens weer wel. dus dan is de accu weer helemaal opgeladen. Een tijdje geleden heb ik de anwb al de accu laten vervangen omdat deze overleden was. Ik wist toen ook al zeker dat ik niets aan had staan en een week daarvoor was hij ook al leeg maar toen kon ik hem nog met startkabels aan de praat krijgen. een week later bleek dat niet meer te lukken.

    Nu met de nieuwe accu die er net anderhalve maand inzit merk ik toch dat hetzelfde eraan zit te komen.

    Nu wil ik dus eigenlijk dat nep-alarm eruit gooien of goed aansluiten. maar weet niet waar ik moet beginnen.

    Kan iemand mij helpen met wat advies?

    bij voorbaat dank.

  • Rohalt

    Even je deurpanelen erafhalen en kijken hoe het daar zit aangesloten en eventueel de draad volgen. Misschien kan je hem even afsluiten en je zelfde patroon volgen en dan kijken of je accu nog leeg getrokken word.

  • gideon

    zou ik ook een sterkere accu kunnen plaatsen?

  • gerard

    aan een nepalarm heb je niet zoveel, je kan dus beter de boel demonteren.

    Maar als ik het eea eens nareken, dan heb ik het vermoeden dat je problemen wel eens ergens anders zouden kunnen liggen. Meestal worden er ledjes gebruikt voor een (nep)alarm indicatie, maar als ik er van uitga dat er 2 12V lampjes zijn gebruikt die elk 100mA trekken, dan zou bij een accucapaciteit van 80Ah het nog 400 uur (ruim 3 weken) duren voordat de accu compleet leeg is. Met ledjes die in het ergste geval een kwart van de stroom trekken die normale lampjes doen, zou je de auto 3 maanden moeten kunnen laten staan voordat de accu leeg is.

    De rekensommetjes boven geven aan hoelang het duurt voordat de accu compleet leeg is, om de boel te starten is de tijd korter om de accu onbruikbaar te laten zijn…

    Het lijkt er dus op dat er iets anders is dat je accu leeg trekt, maar je idd kunnen beginnen met de alarmlichtjes een keertje op non-actief te zetten.

  • Lorenzo

    Hoi,

    Heb je toevallig een condensator voor je versterker gebruikt?gerard schreef:

    >

    > aan een nepalarm heb je niet zoveel, je kan dus beter de boel

    > demonteren.

    >

    > Maar als ik het eea eens nareken, dan heb ik het vermoeden

    > dat je problemen wel eens ergens anders zouden kunnen liggen.

    > Meestal worden er ledjes gebruikt voor een (nep)alarm

    > indicatie, maar als ik er van uitga dat er 2 12V lampjes

    > zijn gebruikt die elk 100mA trekken, dan zou bij een

    > accucapaciteit van 80Ah het nog 400 uur (ruim 3 weken) duren

    > voordat de accu compleet leeg is. Met ledjes die in het

    > ergste geval een kwart van de stroom trekken die normale

    > lampjes doen, zou je de auto 3 maanden moeten kunnen laten

    > staan voordat de accu leeg is.

    > De rekensommetjes boven geven aan hoelang het duurt voordat

    > de accu compleet leeg is, om de boel te starten is de tijd

    > korter om de accu onbruikbaar te laten zijn…

    > Het lijkt er dus op dat er iets anders is dat je accu leeg

    > trekt, maar je idd kunnen beginnen met de alarmlichtjes een

    > keertje op non-actief te zetten.

  • gideon

    onlangs was het toch weer zover. Mijn aut had een week stil gestaan en de accu bleek niet alleen leeg maar een cel was zelfs defect waardoor deze ook niet meer aan de praat te krijgen was. (netzoals de keer daarvor dus). Gelukkig had ik 2 jaar garantie op de accu en is deze kosteloos door de anwb vervangen. Na vervanging heeft de monteur alles doorgemeten om te kijken of er sprake is van stroomlek. Dit bleek niet het geval. Raadseltje dus. De monteur opperde dat ik wellicht een slechte accu had gekregen en adviseerde om het nog een tijdje aan te kijken. mocht het weer gebeuren dan zou ik toch weer kosteloos een accu krijgen en dan pas naar de garage te gaan.

    Nu wil ik dus liever toch die ledjes uitschakelen maar ben niet zo handig met auto's. Ik weet nml. niet hoe ik de deur uitelkaar moet halen. Ik neem aan dat dat moet. Ik heb ff gekeken maar kan nergens schroefjes vinden die ik los kan draaien. Graag advies. Het is dus een Civic 3d uit 1997.

    Nog een vraagje; mijn auto rijdt ook op G3, heeft dit wellicht invloed op de accu?

    en oh ja, ik heb trouwens geen versterker in mijn auto wel een gewone autoradio met cd-wisselaar waar ik in de vorige auto geen problemen mee heb gehad.

    alvast bedankt voor uw advies!

  • o

    -