Ik rij in een Honda Civic 1.4 uit 1997. Perfecte auto maar nu heb ik een raar probleempje ontdekt die, naar nu blijkt al best lang speelt. De vorige eigenaar heeft nml. een ‘nepalarm’ inlaten bouwen. vraag me niet waarom, maar goed…
Wanneer ik de centrale vergrendeling inschakel dan gaan er in beide deuren een rood lampje branden. Dit wekt dus de indruk dat de auto middels een alarm beveiligd is. Dit is dus niet het geval maar erg vind ik het niet, beter iets dan niets zulllen we maar zeggen. Nu denk ik dat deze niet helemaal goed is aangesloten want volgens mij trekt hij langzaam maar zeker mijn accu leeg. Wanneer ik de auto een paar dagen laat staan dan zijn er ineens kleine dingetjes die niet meer werken. bv. mijn rechterdeur die niet meer automatisch opengaat met de afstandbediening. Wanneer ik vervolgens een uurtje ga rijden dan werkt dat ineens weer wel. dus dan is de accu weer helemaal opgeladen. Een tijdje geleden heb ik de anwb al de accu laten vervangen omdat deze overleden was. Ik wist toen ook al zeker dat ik niets aan had staan en een week daarvoor was hij ook al leeg maar toen kon ik hem nog met startkabels aan de praat krijgen. een week later bleek dat niet meer te lukken.
Nu met de nieuwe accu die er net anderhalve maand inzit merk ik toch dat hetzelfde eraan zit te komen.
Nu wil ik dus eigenlijk dat nep-alarm eruit gooien of goed aansluiten. maar weet niet waar ik moet beginnen.
Kan iemand mij helpen met wat advies?
bij voorbaat dank.