trillende remmen

  • michelZ

    Hoi,

    ik heb op mijn honda civic coupe al verschillende malen nieuwe schijven voor en remblokken moeten vervangen. Het trillen van het stuur bij het remmen komt steeds sneller weer terug. Vorige maand heb ik de schijven laten slijpen en nieuwe remblokken erop gezet enja…het trillen is weer begonnen. De auto heeft vroeger een ongeluk gehad en heeft sindsdien altijd weer terugkomende trillende voorremmen. Wat kan ik nu nog doen…welke onderdelen zal ik moeten checken of vervangen op dit rotprobleem voor eens en vooor altijd te verhelpen??

    Groeten

    michel

  • Rohalt

    In je ophanging van je wielen zitten rubbere bussen.Misschien zijn die wel aan vervanging toe ? Kan je altijd ( laten ) controleren.

  • leon

    meestal als je auto schade heeft gehad en je schijven gaan constant krom staan is het meestal een astap die krom is.

    dure reparatie dus sloopdelen is verstandiger.

    mzzls leon

  • A. Bevert

    Gewoon verkopen die rommel, mondje dicht en vrijwaringsbewijs goed bewaren! Succes!!

  • michelZ

    Ik heb de naaf opgementen en er blijkt een speling van zo`n 35/100 mm op te zitten..ik neem aan dat dit de reden is dat mijn remschijven steeds kromtrekken. Wat kan er nu scheef zijn dat mijn naaf een dergelijke afwijking heeft?

  • charles

    remschijven zijn nooit krom ! omdat ze van gietijzer zijn !

    het probleem van terug komen van trillen zit namelijk in de verschillende hardheden in de schijf zelf ! afdraaien heeft maar tydelijk zin .

    enige goede oplossing schijven vervangen .

    in de volks mond hebben ze het altyd over kromme schijven dit is volkomen larikoek

    zet de schijven maar eens op een draaibank en dan de micrometer er op , je zal zien dat de schijf niet krom is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Willem

    Charles heeft gelijk over die verschillende hardheden, jammer genoeg geeft hij niet de manier om het te voorkomen.

    Als alles recht en goed gemonteerd is (naar die astap etc,. moet je dus eerst kijken) is het heel belangrijk de remmen vanaf niet IN TE REMMEN. Als je er echt diep op in wil verwijs ik je naar: http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml. Conclusie is eigenlijk dat je met nieuwe schijven meteen een keer of tien van 100 naar 10 km/uur moet afremmen. Goed heet stoken dus die nieuwe schijven, hiermee bereik je dat er over het hele oppervlak dezelfde hardheid wordt bereikt. Dit werkt echt, bij een VW Touareg van een klant van ons in ieder geval wel. Klant tevreden en duizenden euro's bespaard….

  • Willem

    Willem Schreef:

    ——————————————————-

    > de remmen vanaf niet IN TE REMMEN.

    Ik bedoelde natuurlijk de remmen vanaf NIEUW in te remmen…….