Civic VTEC-E stottert

  • Alexander

    Ik hoorde dat dit ook wel eens kon liggen aan een vervuilde EACV-klep.

    Dit kan gereinigd worden met remreiniger. Weet zelf echter niet waar deze klep zich bevindt.

    Mijn broertje heeft ook een vtec-e uit '00, met hetzelfde probleem als jullie.Bernard Bos schreef:

    >

    > Jammer om te horen.

    >

    > Bij mij is het verschil echt duidelijk merkbaar. Niet alle

    > schokken zijn eruit maar ik kan me voorstellen dat een deel

    > ervan wordt veroorzaakt door het VTEC-E systeem.

    >

    > Misschien is er bij jou een sensor of iets dergelijks kapot.

    > Dat zouden ze als storingscode in de garage moeten kunnen

    > uitlezen.

    >

    > Ik had eerste het idee dat misschien de lambda sonde kapot

    > was om dat hij bij mij in war raakte als ik het gas losliet.

    > Dan komt het mengsel natuurlijk buiten de grenswaarde.

    >

    > Laat me nog even weten als je de oplossing gevonden hebt. Ben

    > wel nieuwsgierig naar je oplossing.

  • niels

    Hoi. Er zijn al wat jaren voorbij sinds bovenstaande posts. Ik heb een Vtec 1.4 en lijk het zelfde te hebben. Ik heb eerder genoemde tip (accu) nog niet geprobeerd, maar ben benieuwd of jullie de oplossing nog hebben gevonden!

    grt Niels

  • Joana

    Hoi.Ik heb een vraag. mijn man werkt in een bouwbedrijf en hij moet veel apparatuur verplaatsen. Denkt u dat onze auto geschikt is voor 2 gedwongen mengers?  We blijven erover discussiëren. Ze zien er zo uit: https://www.baron-mixer.com/en/grt Jana

  • Jesse

    Natuurlijk zal uw auto niet meer zo gaaf zijn als toen u hem net kocht. Je Honda is nu behoorlijk oud en eerlijk gezegd denk ik dat je op zoek moet gaan naar een nieuwe auto die je lang van dienst zal zijn. In uw geval zou ik u aanraden om uw auto naar de professionals te brengen die uw probleem kunnen oplossen. Wil je echter zelf proberen om je auto te repareren, kijk dan op de website https://club.autodoc.nl/manuals/honda/accord . Misschien vind je daar een oplossing. Toch zou ik je aanraden om een nieuwe auto te kopen.