motorcontrole-lampje ---> Aan ROHALT

• DeltaWhiskey

Hey Rohalt,

Een tijdje geleden had ik hier een bericht geplaatst dat ik een probleem had met mijn motorcontrole-lampje. Deze bleef iedere keer als ik de auto startte branden en kon ik niet harder rijden als 3500 toeren. Als ik dat wel deed ging de uitlaat klappen.

Nu ben ik zojuist bij de Honda-dealer geweest en heb em daar uit laten lezen. Het lampje knipperde 8 keer. Dit bleek een toch een probleem met de ontsteking te zijn, wat jij dus al dacht. De exacte storing is : BDP - sensor (Bovenste Dode Punt).

Nu heb ik een jaar geleden bij Van Deijne Japanse autosloperij in Uden een nieuwe imitatie ontsteking gekocht voor 125 euro. Die blijkt nu na ong. een jaar kapot te zijn. De man van de Honda dealer vertelde mij dat er meer problemen zijn met imitatie-ontstekingen van Van Deijne.

Dus mocht iemand hetzelfde probleem al mij hebben, ga dus gewoon naar de dealer en laat er een nieuwe onsteking door hun inzetten. In mijn geval was het dus : Goedkoop is uiteindelijk Duurkoop, want nu moet ik dus WEER een nieuwe ontsteking erin laten zetten.

Dit geldt trouwens voor alle problemen. Je kan een defect onderdeel maar beter vervangen door een origineel onderdeel.

Ik hoop dat jullie iets met mijn ‘'wijze raad’' kunnen.

Groetjes DeltaWhiskey uit Nijmegen.

En ROHALT, bedankt nog voor je advies.

• Rohalt

Graag gedaan.

Best vervelend dat die immitatie ontsteking niet voldoet aan de verwachting.

Hopelijk heb je er nu heel lang plezier van ;-)

• Michiel

Of je koopt 'm gereviseerd, met 2 jaar garantie.

Bespaart je ook geld & ellende ;)

www.actronics.nl