vraagje civic

• E.Bakker

Hey,even een vraagje ….ik heb een Civic shuttle gekocht bj 1985 en ga hem morgen ophalen nu wou ik alleen even weten of ik 95 of 98 moet tanken,en als ik de olie ga wissellen welke ik daar het beste voor kan gebruiken.

Alvast bedankt.

• Rohalt

Je kan gewoon 95 tanken, geen probleem.

Voor olie kan je 10W40 gebruiken.

• E.Bakker

Ok dankje

Gr Edwin

• andre

je kan er gewoon 15 w40 in gooien de motor is al wat ouder 10w40 is wat duner vooral als de motor heet is 10 w40 is meer voor de 16 kleper olie filter ook gelijk doen grtjes dre

• E.Bakker

Hoi, ik denk dat ik gewoon voor de 10w40 ga,dat doe ik ook in onze andere auto dan kan ik het meteen per 10ltr kopen dan is het ook nog wat goedkoper,daar komt bij dat ik in Finland woon en dat het zo zachtjes aan toch wat frisser begint te worden,dus dan lijkt 10w40 mij niet zo'n probleem .

Uiteraard ook meteen even het olie en lucht filter vervangen.

Nu wou ik ook nog even weten hoe de meningen zijn over die wondermiddeltjes die je in de tank moet gooien zoals branstofsysteem/carburateur reiniger werken ze wel of niet, anders doe ik dat ook nog even in de tank.

Gr Edwin.

• andre

dat kan je doen het helpt wel voor je blok heb je dat ook je doet het gewoon bij je olie laat hem15a 20 min draaien olie er uit nieuw er in komt echt meer troep uit je blok heb zelf een mercedes 2.3 16 v heb het ook gedaan loop weer als een zonnetje gr andre

• E.Bakker

Ok dank voor de reacties maar nu een ander vraagje ,vandaag dus de auto opgehaald en stukje langer mee gereden nu viel mij op dat als ik stilsta er een rateltje op de achtergrond hoorbaar is zodra ik het koppelings pedaal intrap is het weg,iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??

Gr Edwin.

• andre

heb er ook niet veel verstand van maar ik zou denken aan een druklager als je de koppeling in trapt is het weg laat je hem los daar is het weer dat gerammel gr andre

• E.Bakker

Hoi dat vermoeden begon ik inderdaad ook te krijgen na even te hebben ge googled.

in iedergeval bedankt voor het mee denken.

Gr Edwin.