Honda Legend 2.7 V6 24v

• Pitka

Geachte heer/mevrouw,

Bij een zekere dealer heb ik een advertentie gezien over een Honda Legend 2.7 V6 uit 1988.

De auto spreekt mij zeer aan, maar zijn er bijvoorbeeld punten waarop ik moet letten bij bijvoorbeeld een proefrit of een eventuele overname van het voertuig.

De honda heeft 240.000 km gelopen en is altijd bij de dealer zelf in onderhoud geweest. Kan dit kwaad ?

Ik hoop op een spoedige reactie en misschien dat ik in de toekomst ook een Honda-rijder wordt!

Met vriendelijke groeten,

Hondi

• Ben

Een auto met een dergelijke kilometerstand zal vaak meer kosten met zich mee brengen kwa onderhoud dan 1 onder een ton. Over de auto kan ik je niet veel vertellen. Als wat meer zekerheid wil dan kan je met je lidmaatschap van de ANWB een totaal keuring laten uitvoeren. Je krijgt dan een rapport over de staat van de auto.

Zelf ook gedaan maar dat ging toen om een Civic b.j. 95 en 53000 km op de klok voor € 4000,-

Misschien komt Rohalt zo nog ff voorbij …. onze Honda kenner/ dokter ;-) Die kan je misschien nog wat meer info geven.

• Pitka

Ok bedankt… ik hoop dat ie meer weet over de Hondi

• Rohalt

De Honda Legend is een mooie auto, zeker de Coupe versie.

In principe kan een km stand niet veel kwaad, mits goed onderhouden. Want een auto uit 1988 die nog geen ton heeft gelopen zet ik ook m'n vraagtekens bij.

Het enige echte wat altijd even nagezien moet worden zijn de achterste wielkast randen en de dorpels, het hoeft niet, maar het kan zijn dat de roets duivel daar zijn intrede zal doen of heeft gedaan.

Verders alle luxe die je maar wilt hebben, full options, het enige waar je tussen kan/kon kiezen was leer of stof bekleding en handgeschakeld of automaat.

Gewoon het totaal plaatje van de auto bekijken, hoe ziet ie eruit, hoe start de auto en loop de motor bij koude start, warme start. Bij rijgedrag het sturen controleren, spoort hij goed, remt hij goed enz.

In iedergeval suc6, en we lezen het wel bij meer vragen.

En nu wil ik geen reclame maken, maar binnenkort heeft een kennis van mij een Legend Coupe 3.2 V6 te koop uit 1994, meen dat de km stand rond de 160.000 zit.

Nu is hij nog even op vakantie, maar vanaf volgendeweek is de moeglijkheid tot meer info ;-)

• Pitka

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. De legend heeft trouwens ook leder en automaat en airco, dus full-options.

Maar zo'n nieuwer Type kost iets duurder en ook qua verbruik is die iets schadelijker, dus ik hou het bij het eerste type!

Groeten

• Pitka

Ow nog 1 vraag… wanneer moet de distr. riem weer worden vervangen en is dit kostbaar? Er staat nu 240.000 op het klokje.

Is dat niet om de 90.000 km ?

• ron

de eerste types roesten wel de 3.2 en de 3.5 zijn een stuk beter in zijn geheel

• Rohalt

Voor de distributieriem staat 100.000 km of 5 jaar.