Trillende remmen en bonkend geluid

• P. Hendriks

Mijn civic 1.4i bj 96 met 150.000 km gaat tijdens het remmen boven de 80 sterk trillen, onder de 80 worden de trillingen minder.

In het pedaal is er geen echte terugslag te voelen.

Als ik langzamer rij (60km) en de handrem licht aantrek komt er een bonkend geluid vanuit achter.

Voorschijven zijn een jaar gelden vervangen, recent heb de orginele trommels laten uitdraaien, geen resultaat, nieuwe trommels hielpen ook niet.

Als ik aan de achterwielen draai voel ik geen lager spelling.

Wie heeft hiermee vaker problemen gehad en wat kan dit zijn ?

• Rohalt

Ik had laatst ook dat ik bij snelheden boven de 80 trillingen had bij het remmen ( voor ) nu heb ik alleen nog de rembloken vervangen en het lijkt opgelost, moet alleen nog even bij hogere snelheid testen.

Bij je achterremmen, is toen ook je remvoering vernieuwd toen de trommels zijn uitgedraaid ?? misschien dat dat nog een optie kan zijn ?

• P. Hendriks

in eerste instantie heb ik alleen de trommels laten afdraaien en de schoenen niet vervangen, toen dit niet hielp heb ik de trommels vervangen inclusief de remschoenen.

• Daniel

Het kan ook speling zijn in de achterdraagarmen.

Kijk of alle rubbers nog heel zijn.

Als je de trommels en voering hebt vervangen mag je er van uit gaan dat dat wel goed is!

• VTR

als je de handrem erop gooit en hij gaat bonken, zou ik zeggen dat de aandrijfas niet helemaal 100 is.

remmerij kan ook, maar dat is al aardig nagekeken blijkbaar :)

voor zekerheid zou je em es op de brug moeten gooien…

• tanya

dat komt bij heel veel honda's voor heb ik gehoort bij mij dus ook! heb de remblokken vernieuwd en de schijven zien eruit als nieuw dus zou het dan de aandrijf as of draag arm (of hoe heet dat..?) kunnen zijn???

groetjes tanya

• tanya

heb de trommels eraf gehaald,en wat bleek nou er zaten 2 verschillende achterschijven op de ene was 23cm en de ander 24cm,dus ook 2verschillende remblokken vandaar dat trillen.Maar nu heeft mn pa iets bijgesteld en nu is het trillen bijna helemaal weg.Is nu stukken beter.

groetjes tanya.

• tanya

hoewel er nog steeds die 2 verschillende schijven opzitten,dus dat kan op zich geen kwaad (als ze maar passen)moet je wel in de goeie stand bijstellen dan,anders gaat ie wel heel veel trillen…Dus mijn probleem is nu opgelost nu bij jullie nog…

groetjes tanya.