Aanleggen kabels audio

• Julius

Beste mensen,

Zojuist een 99 Accord gekocht, Wil zelf radio en cd-wisselaar plaatsen. Weet iemand hoe ik de kabel van de radio naar de wisselaar in de kofferbak moet wegwerken? Waar moet deze langs (door dorpels etc) en hoe kan ik de nodige weg bereiken (demonteren dorpel, dashboardkastje en dergelijke).

Alvast bedankt voor de (hopelijke) reacties!

Groeten Julius

• Mark Bruin

Goedemiddag,

Jammer genoeg bij deze geen reactie hoe u de kabels kunt wegwerken. Maar ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Heb een honda accord van '96 (1800 i). Wil binnenkort ook wat kabels naar de kofferbak hebben voor versterker, subwoofer etc. Indien u een reactie heeft gekregen, zou u dan zo vriendelijk willen zijn mij dit te laten weten. Ben namelijk ook erg benieuwd hoe je deze kabels het beste weg kunt werken. U zou me er erg mee helpen!

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,

Mark BruinJulius schreef:

>

> Beste mensen,

>

> Zojuist een 99 Accord gekocht, Wil zelf radio en cd-wisselaar

> plaatsen. Weet iemand hoe ik de kabel van de radio naar de

> wisselaar in de kofferbak moet wegwerken? Waar moet deze

> langs (door dorpels etc) en hoe kan ik de nodige weg bereiken

> (demonteren dorpel, dashboardkastje en dergelijke).

>

> Alvast bedankt voor de (hopelijke) reacties!

>

> Groeten Julius

• Rohalt

Dorpels ( kunstof kappen ) kan je meestal gemakkelijk verwijderen, zitten geschroefd of geklikt, zo kom je makkelijk onder je tapijt.

Het valt best mee, gewoon op je gemakkie bekijken en loshalen.

• Julius

Het is gelukt.

Onder het dashboardvakje zit een plaat die trek je er met een *klik* voor weg. Vervolgens zoals Rohalt zegt de kunststof dorpels en de kunststof kap om de B-stijl eraf klikken door omhoog cq zijwaarts te trekken. Zodoende kun je het tapijt omhoog halen en de kabels daaronder leggen. Doortrekken naar de achterbank, hier langs of onderdoor (met een flinke ruk trek je de achterbankzitting omhoog. En voilà de kabels liggen reeds in de kofferbak.

Klinkt makkelijk zo maar in feite was het ook niet echt lastig. Ik heb de kabels dus via de rechterkant gelegd (makkelijker vanaf de radio in het midden van het dashboard naar de zijkant dan achter het stuur langs).

Succes, groeten Julius