Over de motor kan ik je niet veel vertellen. Het bijvullen van de koelvloeistof is net zo simpel als het sproeiwater bijvullen. Je haalt de dop van het reservoir en vult nieuwe koelvloeistof bij. Er staan op het reservoir een minimum en een maximun streepje. Vul de koelvloeistof bij tot iets onder het maximun er van.
Laat het reservoir niet helemaal leeg staan, gaat je motor koken en komt de damp onder de kap vandaan. Mocht dit wel zo zijn dan moet je ook de radiateur bijvullen.
Hou je olie ook in de gaten. Heb ooit een Daihatsu Charade gehad die nam 1 liter olie in de maand ;-) Kon dit ook merken als ik de pijlstok er uit haalde. Bij draaiende motor kwam er een flinke luchtdruk uit het pijpje en speugde die reelijk veel olie naar buiten. Van iemand te horen gekregen dat de motor flink onderdruk had. Dat veroorzaakt zou zijn door fel optrekken tot in hoge toeren. Motor had daardoor schade opgelopen. Was een 1.3 efi.
Maar ja gelukkig heb ik meer verstand van beveiligen en als ik tegenwoordig een auto koop breng ik hem zowie zo voor een ANWB-keuring weg.