Civic 1.5 Vtec-E '99

• Tino

Hallo,

Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een civic uit '99

het is en 5 deurs hatchback 1.5 Vtec-E.

Nu heb ik een klein probleempje…. de ruit aan de bestuurderskant beslaat regelmatig terwijl de rest van de auto niet beslaat!

pas als ik de aanjager op stand 2 zet dan verdwijnt het langzaam.

nog een probleempje is dat ik af en toe een piepend geluidje hoor van onder de motorkap, het klinkt niet alsof het een v-snaar is.

weet iemand wat dit kan zijn….. en wat ik er aan kan doen??

greetz. en vast bedankt

• foo fighter

dat piepend geluid heb ik ook. heb zelf een aerodeck 1.5 v-tec en dat piepend geluid heb ik als ik bij lage snelheden langzaam wat gas geef.heb zelf de indruk dat er iets aan het gaspedaal gesmeerd moet worden, dat jouw bestuurderskant beslaat komt waarschijnlijk omdat jij daar zit en als je met een vochtige jas of dergelijks in de auto zit beslaat je raam sneller

• Tino

Hoi

Ben er inmiddels achter waarom de boel beslaat…… als mijn aanjager op stand 1 staat doet hij het niet!! vandaar ook dat hij wel “ontdooit” als hij op 2 staat, logisch..

Nu weet ik alleen niet of dit probleem in de schakelaar of in de aanjager zit?? wie het weet mag het zeggen!

Verder vind ik het erg vervelend dat er uit het middelste roostertje bij mij alleen maar koude lucht komt terwijl in het boekje staat dat je met het schuifje kunt kiezen tussen warme lucht van de aanjager of frisse buitenlucht!!!

Nog een probleem wat ik ontdekt heb is dat ik tijdens het rijden een vrij grote “vrije slag” heb ik het stuur. dus zeg maar een gedeelte waarin het stuur wel kan bewegen maar dat de auto er niet op reageert. Weet iemand of dit normaal is ???

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

greetz Tino.

• Arnold

aanjagerprobleem zit waarschijnlijk in je kachelweerstand, deze vind je achter het dashbordkastje.

dat de wagen niet meteen reageerd kan verschillende oorzaken hebben:

ruimte stuurhuis,

ruimte stuurkogels of fuseekogels,

te lage bandenspanning,

uitlijning niet in orde.

• T.van Dam

bedankt,

Ik ga maar eens op onderzoek uit!

Weet ik alleen nog niet waarom er alleen maar koude lucht uit het middenrooster komt!?!?!?! ongeacht hoe het schuifje staat. het kabeltje zit trouwens nog gewoon aan het schuifje en bedient een hendeltje onder de aanjager. maar het maakt dus niet uit in welke stand hij staat, er komt altijd koude lucht uit terwijl de zijroosters en het bovenrooster wel warme lucht geven!

greetz. tino.

• Button

Ik heb mijn kachelaanjager ook altijd op stand 2 staan bij mijn Vtec-E, stand 1 is echt helemaal niets qua luchtstroom.

Vindt trouwsens sowieso de kachel in de Vtec-E niet echt geweldig.

Duurt te lang voor ie warm is…

• T.van Dam

Ik heb inmiddels de voorschakelweerstand van de aanjager vervangen. nu doet stand 1 het weer perfect. schijnt vaker voor te komen bij dit type civic.

ik snap alleen nog steeds geen barst van de funtie van het middenrooster in het dashbord. er zit een schuifje in het midden waarmee je koele buitenlucht zou kunnen binnenlaten.

bij mij is het zo dat als ik de aanjager op de “ruitstand” instel dan komt er altijd koude lucht uit het middenrooster, ook als de zijroosters en raamroosters wel warme lucht geven. het maakt dan niks uit hoe het schuifje in het midden staat!!!!!!

maar als ik de aanjager op de “gezicht-stand” zet dan geeft het middenrooster wel warme lucht….. alleen ook dan maakt het geen drol uit hoe het schuifje staat.

Kortom ik snap er niks van …….!!!!???!!???!!

• Bruce

Vraagje kachelaanjager stand 1 doet het niet bij mijn (Concerto).

Weet een van u waar die weerstand zit bij de Concerto (als het daar aan ligt)?

Ik heb al ff gezocht achter het dashboardkastje en niks gevonden (wel veel bedrading). Wie o wie kan me helpen?

Groet Bruce.

T.van Dam schreef:T.van Dam schreef:

>

> Ik heb inmiddels de voorschakelweerstand van de aanjager

> vervangen. nu doet stand 1 het weer perfect. schijnt vaker

> voor te komen bij dit type civic.

>

> ik snap alleen nog steeds geen barst van de funtie van het

> middenrooster in het dashbord. er zit een schuifje in het

> midden waarmee je koele buitenlucht zou kunnen binnenlaten.

>

> bij mij is het zo dat als ik de aanjager op de “ruitstand”

> instel dan komt er altijd koude lucht uit het middenrooster,

> ook als de zijroosters en raamroosters wel warme lucht geven.

> het maakt dan niks uit hoe het schuifje in het midden

> staat!!!!!!

> maar als ik de aanjager op de “gezicht-stand” zet dan geeft

> het middenrooster wel warme lucht….. alleen ook dan maakt

> het geen drol uit hoe het schuifje staat.

>

> Kortom ik snap er niks van …….!!!!???!!???!!

• T.van Dam

Sorry ik heb geen idee waar hij bij een concerto moet zitten!!! ben zelf ook net nieuw in de honda-sferen. gewoon ff bellen naar de honda dealer die kan het je zo vertellen!

succes.

• Arnold

zit ook gewoon achter het dashbordkastje hoor, je ziet hem zo zitten.

er zit verticaal een stekker op. 4polig dacht ik