heeft iemand ervaring met de Jazz zowel de 1.2 als de 1.4??
Hallo Peter
Ik ben nu precies 22 dagen in het bezit van een Honda Jazz 1.4. Het is een heerlijke auto met ontzettend laag brandstof gebruik. Momenteel rijdt hij 6.2 L/100 km. En hij heeft pas 1800 km gereden in een gemiddelde buitentemperatuur van 0 graden C. Dat is zuinig! Ik ben zelf dik 7 jaar Opel verkoper geweest. Ervaring met auto's heb ik dus genoeg. Waarom het de Jazz geworden is omdat ik van interne bronnen weet dat Honda hoge eisen stelt aan zijn toeleveranciers. Hierbij bedoel ik bv. de leverancier van plastic korrels. Audi en Honda gebruiken beide de beste plastic korrel. Er zijn nog wel meer voorbeelden te noemen waarom de kwaliteit van Honda erg goed is maar veel belangerijker vindt ik zelf, het rijgedrag. Ik was eigenlijk pas verkocht nadat ik een proefrit in de Jazz heb gemaakt. Wat een ongelofelijk kleine draaicirkel heeft deze wagen. En het onderstel vindt ik ook super.
Het enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat het comfort van de stoelen iets minder is dan bv. de Renauld Modus of de Opel Meriva. En er is geen cruise contol af fabriek te bestellen. Dit probleem is opgelost met een John Gold cruise control die achteraf wordt ingebouwd.
Voor alle andere vergelijkingen stak de Jazz met kop en schouders boven alle anderen merken uit !!!!!
Mocht je nog specifieke vragen hebben dan zie ik ze wel terug op dit forum.
Groeten,
Brian
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?