kloppend geluid achterwiel/\nu echt hulp nodig!!!

• Michiel

Hallo,

Wij hebben een zeer groot probleem met onze nieuwe auto, we hebben hem nu drie weken. maar steeds als we over hele klein hobbeltjes in het wegdek rijden, of over kei-weggetjes horen we een geklop bij het rechterachterwiel. zeer vervelend en irritant.

hij heeft drie dagen bij de garage gestaan, en ze hebben hem dus ook 3 dagen lang onderzocht, maar niks gevonden.

hier even een lijst met wat ze allemaal gedaan hebben:

Veer/Schokbrekers rechtsachter vervangen

Remblokken achter gecontroleerd op los zitten en ingevet

frame v/d achterwielophanging bouten gecontroleerd

stabilisatorstangen eraf gehaald en er mee gereden (maar nog steeds het geklop)

uilaat en ophanging ervan gecontroleerd

bagageruimte gecontroleerd

bouten ophanging benzinetank aangetrokken

honda gebeld om eventueel ervaringen

volgens de garage is de auto gewoon veilig om de weg mee op te gaan.

——————————————————

heeft iemand hier nog meer ideeen want het hele plezier van de auto is al weg. pa gaat liever weg in de oude integra van 1986 (dat volgens mij om kinderachtig te doen, hij kan niet met problemen omgaan volgens mij) en heeft het erover deze accord in te ruilen tegen een civicje. en iedereen weet, zo'n lekker rijdende en mooie auto ruilen tegen een oud civicje is een hel.

alsjebieft, als iemand ook maar iets te binnen schiet, zeg het dan!

Bedankt

• Rohalt

Hmmm een hele waslijst … alleen het wiellager zie ik er nog niet bijstaan, misschien dat dat het is ??

• P. Jonkers

Tsja, in mijn Ibiza (model 2005) hoor ik bij vochtig weer gekraak uit de achterzijde. Blijkt een bekend probleem bij VW Polo, Skoda Fabia en Seat Ibiza. Ligt aan de veerrubbers van de achterwielophanging. Misschien is je vader te kritisch en moet hij hiermee leren leven; Sommige mensen zoeken spijkers op laag water.

Groet,

P.

• gerard

Misschien een hele rare:

bij mijn prelude uit 96 zit boven het rechterachterwiel in de bagageruimte de krik.

Bij kleine hobbels in de weg hoor ik die ook af en toe.

Misschien een ideetje om daar eens naar te kijken?

• Hondafreak

Al eens gekeken naar de fuseekogels boven en eventueel onder? Die willen nog wel eens speling hebben, vooral de bovenste. Check ook eens of de banden niet gecupt zijn, dat kan de meest rare geluiden veroorzaken.

hebben ze bij de garage ook de rest van de wielen gecontroleerd, heb het zelf wel eens gehad dat ik zeker wist dat een geluidje bij b.v. het rechter achterwiel zat, en uiteindelijk bleek het links voor te zitten……. Suc6

Gr. Tom

www.hondafreak.nl

• Michiel

zitten er bij de achterwielen fuseekogels dan? en zo ja, kan je me vertellen waar deze ongeveer zitten? want dan is het zelf wel te voelen of het los zit (speling) ja of nee. de garage heeft de hele achterwielophanging nagekeken. volgens mij niet de wielen. maar als de wielen gecupt waren (hoe kan ik dit touwens zien?) dan was het ook wel aan de andere kant te horen. en het is echt heel duidelijk de achterkant, en dan naar rechts. je hoort het ook alleen als je onder de 60 rijd. het lijkt eigenlijk wel steeds erger te worden. want je hoor het nu ook op een asfaltweg, als je over hele kleine hobbeltjes rijd.

de auto is in zijn 1e jaar van honda nederland (importeur) geweest. daarna van iemand met een aanhangwagen verhuurbedrijf. ik neem aan dat er dus vaak mee is getrokken. kan dat iets zijn. dat er iets is versleten ofzo?

• honda4ever

is er met de auto een keer een noodstop gemaakt?

dus een vlak stuk op de band?

• Michiel

nee, nooit noodstops gemaakt. en het geklop is er niet de hele tijd. alleen onder de 60. en dan bij kleine oneffenheden. maarja, hijs weer naar de dealer geweest, en deze zei dat het waarschijnlijk met koni's of nieuwe dempers op te lossen was.

dus dan moet het maar zo blijven

• guido

denk ook wiellager ja dat hij door begint te breken ofzo