banden

• bally

Ik heb op dit moment de Michelin Pilot SX onder mn Civic Coupe, maar die moeten broodnodig vervangen worden. Wie kan mij vertellen wat een waardige opvolger is? Ik had graag de Pilot Sport gewild, maar die is niet in mijn maat (195/45/R16) te krijgen.

Thanx

• civic

195/45/16 is de verkeerde banden maat er hoort 205/45/16 onder en ja je moet toch echt zelf kiezen want wil je comfoor of grip duur of goedkoop

michelin is een goede band maar wel voor een rustige rijder

toyo is wat goedkoper maar wel een goede band die je veel in de tunning wereld ziet en heeft net een nieuw type ik zou een toyo of dunlop nemen maar wel in 205/45/16 en op zijn breedst kan je ook nog 215/40/16 nemen

grt civic

• bally

Het belangrijkste vind ik grip op een droog en nat wegdek. Het is mooi meegenomen als ze ook nog 's lang meegaan, maar is niet belangrijkste. Verder maakt het me niet uit.

Kan je me uitleggen waarom er een andere bandenmaat onder hoort?

• civic

dat gaat om de rol omtrek jouw standaard banden maat is 175/70/13 en een 205/45/16 heeft de zelfde afrolomtrek het mag maximaal 5% afwijken want anders klopt je km teller niet meer en als ik dat zo hoor kan je het beste toyo banden nemen die hebben een goede grip op droog en nat wegdek

• bally

Okee, thanks.

• honda4ever

ik heb goede ervaring met typfoon banden

goede grip

stil

en niet duur

• civic

dan heb je zeker nog nooit een ander merk gehad want er zijn veel beetere banden dan typfoon bijv toyo/dunlop/michelin/good year/bridgestone enz

typfoon is een van de slechtere banden merken net als

marshal / maxxis / barum / avon /firestone enz

• Michel

Ik wil hier toch even op reageren.

Onder mijn Honda Accord heb ik Dunlopp gehad (origineel) best een redelijke band. Maar bij nat weer snel glijden.

Daarna Vredestijn geprobeerd - daar werd ie zweverig van boven de 120km/u. De winterbanden van Vredestijn Wintrack bevielen wel goed.

Pirelli P6000 is een redelijke band maar wel zacht.

2 jaar geleden heb ik twee Typhoon bandjes voor laten monteren en die zijn ruim 80.000km meegegaan. Morgen haal ik andere velgen op waar weer Dunlopps omheen zitten.

Mochten deze weer vervangen moeten worden dan denk ik zeker aan Typhoon, omdat ze een lange levensduur hebben en flink grip bij regen (dubbele V) kosten 48 euro per stuk in mijn maat.

Dus om nou meteen te roepen dat Typhoon bandjes slecht zijn?

Het ligt aan jouw eisen en blijft persoonlijk.

Groeten Michel

• fkthepolice

ja ik heb de nieuwe toyo's proxes T1-R. Echt goeie banden en niet echt duur, ik had voor de beide voorbanden 147 euro betaald incl montage en balanceren.

• jason

weet je ook waar je die typfoon banden kunt kopen?