koelvloeistof verdwijnt spoorloos

• Jos

Vraagje over onze civic:

Om de paar ritten is het expansievat van de koelvloeistof leeg en kurkdroog!! Het is onder de motorkap nergens nat van een lekkage of zo. Wel opmerkelijk is hier en daar groene aanslag op/onder de radiateur. Zijn dit sporen van ouwe koelvloeistof of zo? De radiateur is NIET nat (dus geen lek?). Als je bovenaan de dop van de radiateur af draait zie je wel verse koelvloeistof glimmen. De slangen van radiateur naar motor staan niet onder spanning maar voelen wel warm aan. Ik kan geen lekken aan de slangen ondekken, ik kan ook niet oordelen of er wel vloeistof doorheen gaat. Maar de motor wordt wel degelijk overhit want vele uren later is de motorkap nog steeds warm (lekker goed voor de lak trouwens). De ventilator slaat nooit aan. Het temperatuurwijzertje op het dashboard staat goed (heeeeel raar).

Wat is er aan de hand?

bedankt!!!!

• ron

waarschijnlijk een lekke kop dandan komt er water op de zuiger en uitlaatgassen komen in het koelwater belt hij ook als je de motot laat lopen met dop er af of door garage af laten persen dan weet je meteen wat er loos isJos schreef:

>

> Vraagje over onze civic:

>

> Om de paar ritten is het expansievat van de koelvloeistof

> leeg en kurkdroog!! Het is onder de motorkap nergens nat van

> een lekkage of zo. Wel opmerkelijk is hier en daar groene

> aanslag op/onder de radiateur. Zijn dit sporen van ouwe

> koelvloeistof of zo? De radiateur is NIET nat (dus geen

> lek?). Als je bovenaan de dop van de radiateur af draait zie

> je wel verse koelvloeistof glimmen. De slangen van radiateur

> naar motor staan niet onder spanning maar voelen wel warm

> aan. Ik kan geen lekken aan de slangen ondekken, ik kan ook

> niet oordelen of er wel vloeistof doorheen gaat. Maar de

> motor wordt wel degelijk overhit want vele uren later is de

> motorkap nog steeds warm (lekker goed voor de lak trouwens).

> De ventilator slaat nooit aan. Het temperatuurwijzertje op

> het dashboard staat goed (heeeeel raar).

>

> Wat is er aan de hand?

>

> bedankt!!!!

• Jos

nee het is volgens mij geen lekke koppakking.

er bubbelt niks, geen bellen of zo in de koelvloeistof.

de koelvloeistof verdwijnt langzaam, maar blijft zuiver!! dus geen mengsels in het koelvloeistof maar pure blauwe onvervuilde koelvloeistof. Als ik olie peil staat er trouwens geen schuimende laag op de olie maar gewoon zuivere olie.

• ron

als de oil niet grijs kleurt dan heb je geluk dan zal je alle slangen ook de kachel radiatuer die kan ook lek zijn succes

• Grousta

Als de olie er goed uitziet zegt nog niks over de staat van de pakking. Kan dus nog steeds lek zijn.

• guido

heyz kijk of er veel witte rook uit je uitlaat komt kan een teken zijn van lekke koppakking

greetz