motor loopt rot

• dwight

beste honda rijders

ik heb een crx type 1 ik heb er een ander blok in gedaan en nou loopt hij perfect

als die koud is maar als ik een stukje ga rijden en warm is gaat de motor langzamer lopen en slaat dan af en krijg ik hem moeizaam aan de praat en als die dan aan slaat komt er zwate rook uit en blijft beroert lopen totdat de motor weer koud is

b v d dwight( ps wil gauw weer rijden)

• Arnold

kijk eens op je ECU als hij op contact staat voor foutcode

• dwight

wat is de ecu is dat de comp of iest anders

• Arnold

ja, dat is de computer, deze vind je rechts waar de bijrijder de voeten heeft onder de bekleding

• dwight

dat heb ik nu gedaan maar er geburt niks of ik doe ,t verkeerd ik maak contact

en kijk naar me led maar zie geen teken van leven heb er gisteren een ander blok in gedaan moet ik nu ook de comp van dat blok heben of moet hij gereset worden

want de een zegt dit en de ander zegt dat je wordt er gek van heb de motor net gestart loopt als een zonnetje totdat hij warm is dan begint de ellende weer heb er een bougie uit gehaalt die was dus pik zwart het is denk ik een brandsof probleem

bvd dwight

• Arnold

is er een zelfde type motor in gekomen, dus ook met dezelfde motorcode?

• dwight

ja het is het zelfde blok 16 16v maar of het motor nr het zelfde is weet ik niet

daar heb ik niet opgelet dacht dat de motoren gelijk waren zo niet wat dan?

• Arnold

als de motorcodes niet overeen komen moet je een andere ECU er bij hebben.

je vind de motorcode op de scheiding van blok en versnellingsbak, bijvoorbeeld D16A9, D16Z5.

• dwight

me motor loopt perfect arnold het was een koelvloeistof probleem het lampje brande 6 x op me comp een scheur in me slang en me sensor die onder me onsteking zit maar ik heb nu een vraag ken een glas dakkie van een prlude of civic in een crx ed9 type 2 wand een maat van mijn wort gek van die roest in het dak hij heb wat op de sloop gezien maar is nu benieuwt of het past bvb dank dwight

• Arnold

mooi dat het opgelost is en dat ie weer fijn loopt.

ik durf je niet te zeggen of zo'n dak past, dacht haast van niet maar zul je moeten vergelijken met afmetingen en bevestigingen.