Accord op lpg-g3??

  • Wolf

    Goedendag allen,

    Ik heb mijn oog laten vallen op een Honda Accord uit 1998.

    Deze auto heeft ongeveer 220.000 kilometer gelopen.

    De motor is een 2.0i 16v op LPG-G3

    Waar moet ik aandacht aan besteden?

    Zijn er nog typische kwaaltjes voor dit type auto?

    En zijn ze betrouwbaar op gas?

    En ook zit ik niet tegen een koprevisie aan te kijken binnenkort, gezien de kilometerstand? of valt dit erg mee?

    Alvast bedankt en groeten,

    Wolf

  • Arnold

    rond de 200000 is een kop aan revisie toe omdat de klepzittingen te ver ingesleten zijn en dan kunnen de kleppen niet meer gesteld worden.

    ook is het goed om te weten wanneer er een nieuwe verdamper is gemonteerd, deze zijn niet vreselijk duur maar dan weet je in elk geval wel wanneer hij er aan zit te komen. een verdamper zal gemiddeld 150.000 200.000 km meegaan. maar ken ook gevallen van 300.000km dus das moeilijk in te schatten.

    voor de rest is een accord een probleemloze auto onder normale omstandigheden.

  • Wolf

    En stel dat dat allemaal nog moet gebeuren?

    Hoeveel gaat me dat kosten ongeveer?

    Groet Wolf

  • Arnold

    een koprevisie incl de-montage van de kop zal tussen de 600 en 800 euro kosten schat ik.

    een nieuwe verdamper kost zo'n 200 euro exl de-montage en inregelen

  • foo fighter

    doe bij die koprevisie maar 1400 euro er bij.had vorig jaar hetzelfde en bij alle revisiebedrijven kun je een kop krijgen en staat de prijs er bij maar uiteraard bij een honda accord niet.Wij gebeld en ze kunnen niet garanderen dat na de revisie de kop goed is ,dit omdat de klepzittingen bij de accord dikker zijn dan bij een andere honda.heb dus voor 800 euro een andere motor in gezet en 50000 km verder nog geen problemen.altijd lopen en op gas rij ik nog steeds met dezelfde verdamper na dik 3 ton 1 op 10 op gas.dus perfecte auto.dus niks aantrekken van “gas is om te koken”.wel raden ze bij de dealer een accord 2liter op gas.de 1.8 is gevoeliger voor gas en die heeft trouwens ook geen pit om vooruit te komen

  • Arnold

    heb jaren bij honda gewerkt en vind die prijzen die je noemt ronduit belachelijk, die revisie bedrijven zouden zich dan zelf de markt uitprijzen ja.

  • Wolf

    Dus Arnold als ik het goed begrijp noem jij dealerprijzen ofniet?

    Groet Wolf

  • Arnold

    wij brachten cilinderkoppen altijd wel naar een revisiebedrijf, aanschaf apparatuur is niet te doen in verhouding. het kan zijn dat het iets duurder is dan een aantal jaar geleden. je zou eens bij een lokaal revisiebedrijf kunnen informeren wat een revisie zou kosten.

    ook is het prijsafhankelijk in welke regio je zit natuurlijk, prijzen in het zuiden en westen liggen hoger dan hier in het noorden.