Led plaatsen??????

• Lorenzo

Hallo mensen,

wil graag een alarm led in mijn auto plaatsen, welke bij uitzetten gaat knipperen en bij aanzetten van je motor uitgaat?

Ik heb zelf een Honda Civic, bouwjaar 95, ik ben al aan de gang geweest, maar kan geen spanning vinden, die bij uitzetten pas inkomt?

wie heeft dit eerder gedaan of toegepast?

• Grousta

Ja heb er wel eens een knipper led ingehad, alleen daar geven ze niet om hoor bij mij zat er naast mn alarm sticker ook een knipper led in maar mn radio was wel pleite.

Als je dit wou aansluiten moet je deze aansluiten op de contackt spanning en de 12V. De contacktspanning gaat pas naar 12 V als je de sleutel omdraait. Ik heb deze twee aansluitingen uit de zekeringskast gehaalt. Dus ff meten

• Lorenzo

Dit werkt niet, omdat je dan kortsluitng krijgt, want de contact spanning en de 12V werken elkaar tegen. Moet een schakelende spanning en een nul (- pool) zwarte draad hebben.

En die led moet werken bij uitzetten, dus moet ik een spanning hebben die bij uitzetten 12V wordt en niet bij starten 12V wordt.

Of bedoel je wat anders?????

• ozzy

Je kan een autoradio zo inbouwen dat hij zonder contact afspeelt.(meeste auto aanstekers werken ook zonder contact), dus er kan wel degelijk spanning worden geleverd zonder het contact aan te zetten. Ik heb hiervan een aftakking gemaakt, een ledje trekt niet zo veel stroom dus dat kan ie wel lijden.

Misschien kan je hier iets mee……..Succes.

• Grousta

als het contackt er niet opstaat is 1 pool 12 v en de andere 0 dus een spannings verschil. Zodra het contackt erop komt zijn bijde polen 12 v en is er geen spanningsverschil en is Led dus uit.

• Lorenzo

Hey , Grousta bedankt voor de informatie, ik begrijp je nu. Zal het gaan proberen

!

• Hondafreak

Wat dacht je van een (wissel)relais ertussen stoppen??

12v op de spoel zetten met contact aan betekent spoel bekrachtigd, spanning op loos contact,

contact uit, 12v van de spoel af, schakeld relais om op andere contact.

Als je daar nu je led met een constant 12v op aansluit heb je de perfecte oplossing, zonder kans op kortsluiting en andere narigheid.

gr. Hondafreak