tik in mijn blok

• dwight

beste honda fans ik heb een crx type 1, 1.6 16v als ik mijn moter start hoor ik niks maar als ik gas geef hoor ik een hard geratel uit mijn blok komen ik denk zelf dat het mijn klepen of nokeassen zijn maar mischien is er iemand die een andere optie heeft met vriendlijke groete dwight

• Arnold

ik zou als eerst maar eens je klepdeksel eraf halen en je nokkenassen een bekijken, en natuurlijk je kleppen stellen.

• dwight

kan ik mijn auto gewoon starten als die kleppendeksel er af ligt en waar moet ik dan opletten groetjes dwight

• Arnold

als je hem start zonder deksel maak je er een zooitje van omdat alle olie je dan om de oren spat.

controleer de nokkenas op beschadigingen en stel je klepspeling.

• dwight

zou het ook een laager kunnen zijn of klepstooter ik kan ook een ander blok koopen voor 200euro is dat wat

• Grousta

Dat hangt ervan af wat er met je eigen blok aan de hand is. Eerst maar ff zien wat het is he

• Arnold

heb je je klepdeksel er al af gehad dan? je stelt wel steeds vragen maar zou je niet gewoon actie ondernemen? een klepstoter vind je onder het deksel, misschien is er wel 1 afgebroken maar als je niks doet kom je nergens achter he.

• dwight

ja dat ga ik zeker doen maar ik wil zo veel mogelijk info hebben voor ik ergens aan begin en weten waar ik naar moet kijken alvast bedankt voor het advies grt dwight

• sjaak

misschien een stom antwoord,.. maar zou het niet je injectoren kunnen zijn