Alternatieve turbo op luchtfilter

• Ricardo

Jochem schreef:

>

> Ja gasten, die kerel wil gfewoon een snellere integra, zit

> nie zow te zeiken en geef hem goed advies, wat is dit voor

> forum met al die lope antwoorden. d8 dat honda-lui nog wel

> aardig waren maar jullie zijn vet onsportief, mafkezen

Nou,nou… om nu gelijk elke hondadriver een “mafkees&vet onsportief” te noemen:?

wie of wat mag JIJ dan wel zijn??

leer jij eerst maar eens goed nederlands typen, want dat ziet er ook niet uit …Mafkees!!;)

maargoed, het ging hier tenslotte om Michiel!

dus @ Michiel, Ik vind je voorstel/vraag best grappig gevonden, maar ben bang dat jou idee niet zal werken, helaas jòh…:(

denk toch dat je beter maar wat extra euro's moet gaan sparen en in de tussentijd ga je lekker veel info verzamelen over tuning, dan weet je zometeen presies wat je onder de kap hebt van je bakkie en wie weet kan je ons meschien dan nog wel wat leren..:D:D

veel succes verders…

!!! www.tuningfreak.nl !!!

grtzzzzz…………Ricardo.

• ehwald slydenz

Ik denk dat je niet veel (geen ) vermogens winst zal vinden met een blok van 86 pk.

ga anders eens op zoek naar een blok van een civic of crx van 1983 tot 87 , en dan de 1.6 , deze past ook in jouw auto (nu heb je nl het 1.5 civic blok erin zitten)

succes

• Michiel

ok bedankt, over een ander blok moet nog wel ff ged8 worden, want het blok loopt op het moment zo donders lekker! je kan met het 18 jaar oude blok gemakkelijk 7 duizend toeren maken, geweldig (LANG LEVE HONDA)

Maar heb jij of iemend anders nog ideeen waar je wel pk winst mee kan halen, ook al is heet maar 3 of 4 pk

Michiel

• Grousta

Inlaat , uitlaat, nokkenassen enz. Maar zoals al eerder is gezegd is, de goedkoopste oplossing om veel pk's te winnen is een ander motorblok erin zetten. Nu denk je vast van een heel ander blok dat is vet duur, maar nee>>

Zou je bijvoorbeeld je uitlaat systeem helemaal aanpassen dan loopt het al snel op tot 1000 euro en je pk winst is niet echt denderend. Zou je nu een compleet ander blok kopen met bekabeling ecu enz ben je minder dan 1000 euro kwijt en heb je zeker wat meer vermogen. Maar wil je dit overwegen dan moet je wel zelf wel wat handig zijn.

• Lunatic

Met het idee van jou zal hij wat makkelijker op toeren kjomen maar je wint er geen pk mee wat je wel kan doen is de pijp van je filter omleiden naar 1 van je mistlamp gaten heb ik ook gedaan en hij loopt gewoon wat makkelijker en hoe kouder de lucht hoe harder je gaat…ene een leuk flesje methaan booster werkt ook een heel klein beetje…

• michiel

aha relaxed, en hoe heb jij hem beschermt tegen regen, afval, en vuil dan?

heb je trouwens ook gewoon carb?

ik ga het proberen

• Lunatic

Nee niet direct de pijp in natuurlijk ,nee ik heb een pijp achter van het gat voor me mistlampen door geleid door de oude luchtfilter box naar me open air intake dus door rijwind krijgt ie makkelijker lucht

• FireFoxz

wat je het beste kan doen is gewoon een cold air intake maken. een buis vanaf je luchtfilter direct naar een gat in je bumper leiden waar ie vol de rijwind vangt.

je zal er niet veel van merken maar je moter loopt gewoon ff een stukkie lekkerder. that;s it.

wil je een snelle auto ? koop dan een snelle auto of een snel blok en hang dat erin

• Michiel

FireFoxz schreef:

>

> wat je het beste kan doen is gewoon een cold air intake

> maken. een buis vanaf je luchtfilter direct naar een gat in

> je bumper leiden waar ie vol de rijwind vangt.

>

> je zal er niet veel van merken maar je moter loopt gewoon ff

> een stukkie lekkerder. that;s it.

>

> wil je een snelle auto ? koop dan een snelle auto of een snel

> blok en hang dat erin

—————————————————————————————————————

Moet ik dan zegmaar voor de bumper aan de buis ook nog een filter hangen, op is 1 filter genoer in het filterhuis, het is dus geen injectie.

maar dus gewoon een buis naar een gat ik de bumper, is dan zegmaar het grote ronde filter in het filterhuis genoeg, of dus nog een cai filter aan het einde