memory-probleem

• Geert

Ik heb een memory-probleem met mijn autoradio en klokje.

Eerst onhielden ze allebei wel wat er ingesteld was, maar ik heb er nu een extra versterker op aangesloten en nu dus niet meer. Het klokje reset elke keer als ik de auto uit zet. Bij mijn vorige auto had ik alleen het probleem met de radio, daar ben ik niet mee bezig gegaan omdat ik toen mijn huidige auto kocht en het daar wel weer goed was. Tot nu toe.

Weet iemand dan misschien wat er kan zijn en hoe ik het kan verhelpen.

Geert

• Grousta

Auto radio heeft altijd 2 voedingsaansluitingen, een vaste spanning en een schakelspanning van het contact. Weet niet wat je verprutst hebt. Maar zou als ik jou was deze ff nakijken of er wel ergends de 12 v blijft staan. Anders leg je vanaf de accu een nieuwe voedingskabel

• Arnold

kun je wel een nieuwe voedingskabel trekken maar zijn klokje dan?

controleer de zekeringen onder je motorkap, dacht zekering 10, deze is namelijk voor het klokje, radio en ECU.

• Geert

Ik zal dat eens proberen.

Bedankt voor de tip, als het niet wil, lezen jullie het wel weer.

• Geert

Nee,

dat was het ook niet.

Misschien dat het feit dat ik een amerikaanse honda civic heb ook mee kan spelen?

Ik heb echt geen idee wat er mis kan zijn omdat ik er tot nu toe geen problemen mee heb gehad na het inbouwen van mijn andere 2 versterkers. Het is nu pas begonnen met zo vreemd te doen.

• Arnold

heb je alle zekeringen gecontroleerd, of alleen die ene?

• geert

ik heb ze allemaal na gekeken

• Arnold

waar heb je de spanning en massa weggehaald voor de versterker?

• Geert

De spanning van de accu en de massa bij de trekhaak vandaan.

• Arnold

en de geschakelde spanning voor de versterker dan?