hoedenplank

• Harald

hey hallo,

heb weer een vraag,

heb nu een civic sedan uit '92 maar wil een lekker audio geluid in gaan bouwen.

de vorige eigenaar had 2x 13cm achterin gebouwd en deze had ik vervangen voor 2 nieuwe maar dit klinkt niet. het liefst heb ik ovale speaker achterin maar weet niet hoe ik dit ga aanpakken met die gekke ronding in de hoedenplank. heeft iemand ideen of foto's hoe ik dit kan doen??? wil namenlijk met ovale speakers achterin een lekker geluid krijgen en later een baspijp met versterker plaatsen voor de bas-ondersteuning.

wie kan mij uitleg geven of foto;s sturen hoe het wel kan???

mvg

harald

of helpen met inbouwen is ook perfect ik hoor het van u graag

• ernst

Heb je een sedan? dan heb je als het goed is twee knoppen voor het ontgrendelen van de achterbank in de hoeden plank zitten , klopt dat ??

gr ernst

• Harald

nee is er eentje in het midde. die moet ik naar links of recht draaien voor welk deel ik kies.

groetjes

• ernst

ik heb zelf een accord en heb daar een mdf ring aan de onderzijde tegen het frame gemaakt en daar de speakers tegenaan gemaakt.

de orginele hoedeplank er uit gehaalt en opnieuw bekleed. (vergeet de bestaande gaten niet eerst afteplakken met een gaas.)

ik zal nog eens kijken hoe het er bij mijn vader uitziet, hij heeft het zelfde model als jij..

gr ernst

• Harald

een groter gat maken dit bekleden met caliber-stof en de speakers eronder hangen.

zoiets had ik ook ingedachten. heb er ook aan zitten denken om een oude hoedenplank ergens vandaan te halen en deze met glasvezel te bewerken.

heb namenlijk geen zin om van m'n kofferbak een gorte baskist te maken.

ga wel alvast het een en ander proberen met mdf maar als je iets weet hoor ik het wel van je.

groetjes

• civiccoupe

ik heb een coupe en volgens mij praten we dan over dezelfde hoedenplank

ik heb niks in mijn hoedenplank maar heb 16,5 cm rockford in mijn deuren standaard past 16 cm mar als je van die ring een stukkie weg snijdt dan past er 16,5 in zet daar een goeie versterker op + een klein gepoort kistje ook versterkt in de kofferbak

en je gaat als een speer

gr civiccoupe