auto stotert

• cicvic

hallo honda rijders ik heb een honda civic 1.5 16v lsi van 1993 nou heb ik het volgende probleem hij stotert af en toe maar wel heel erg

het is altijd in zijn 1 met het optrekken en dan voel ik het aan komen als ik dan de koppeling in druk blijft hij gewoon lopen maar als ik hem op laat komen en geef een beetje gas tussen de 2000 en 3000 toeren gaat mijn toeren teller gewoon 1000 tot 1500 toeren op en neer en als ik dan vol gas weg trek tot de 5000 of 6000 toeren is het weer weg en soms heb ik het een paar keer in een week en soms maar 1 keer in de maand wat zou dit kunnen zijn ik hoor het graag

groeten civic

• civic

honda rijders hebben jullie echt geen idee wat het zou kunnen zijn anders hoor ik het graag

groeten civic

• Arnold

ik weet niet wat je onder stotteren verstaat, maar wat je beschrijft lijkt me meer op galopperen.

ik denk zelf aan de EACV-klep die ff schoongemaakt moet worden, deze vind je achter op je inlaatspruitstuk het is maar een klein dingetje en er zitten 2 koelvloeistofslangetjes op en een stekkertje.

spuit het bewegend gedeelte in met kruipolie en of remreiniger en laat hem ff weken, daarna ff de compressor erop om hem droog te blazen.

• civic

ja het is ook niet echt stoteren maar als ik dan gas wil geven zakt hij gewoon in een keer weg net of hij geen brandstof krijgt en dat dan achter elkaar maar alvast bedankt ik ga even kijken

groeten civic

• civic

is dat ding wat rond is en met 2 schroefjes vast zit en kan ik die er dan zo afdraaien zonder dat alles om mijn oren vliegt

groeten civic

• Arnold

denk dat je de goeie hebt, zit met 2 M8 boutjes (sleutel 12) vast. als je de slangen eraf haalt stroomt er wat koelvloeistof uit dus misschien heb je 2 griptangen om de slangen dicht te knijpen

• miep!

ja dat hebben we ok gehad van de week en toen was de vloeistof op en nu is mijn radiator stuk misschien dat het daar aan ligt ik heb namelijk ook een honda civic

en ik had precies de zelfde klachten!!

• civic

maar als ik die eacv klep los haal klopt mijn toerental dan nog wel of kan ik het beter in de garage laten doen want ik had gezien als je die stekker los haalt dat je je toerental af kan stellen niet dat mijn auto zo helemaal niet meer loopt alvast bedankt

groeten civic

• Arnold

???? als je de stekker eraf haalt kun je je toerental afstellen? geen idee waar je het over hebt hoor, heb er al heel wat van schoongemaakt, maar denk dat je toch een verkeerd onderdeel in het vizier hebt.

• miep!!

kijk eens of je radiateur niet stuk!!!!