Hallo,
Ik ben van plan om een GTM Libra te gaan bouwen. Dit een zogenaamde kitcar: een auto die je zelf bouwt. Zie www.gtmcars.co.uk voor meer info. De GTM Libra kan gebouwd worden met Honda motoren. Een van de uitvoeringen gebruikt de Honda B16A motor van als ik het goed begrepen heb 1600 cc met 110 Pk en 152 Nm.
110 Pk lijkt mij niet genoeg voor deze auto, ik wil graag ongeveer 200 Pk hebben zonder dat de “drivability”al te veel te leiden heeft. (ver) Tunen is dus geen optie. Ik heb ergens gelezen dat er nog wel eens motoren gewisseld worden bij Honda's, schijnt niet vreselijk ingewikkeld te zijn.
Welke motoren hebben dezelfde ophangpunten in de carrosserie als de B16A motor of voor welke motoren zijn aangepaste motorsteunen verkrijgbaar zodat e.e.a. passend is te maken ??
Het alternatief is de Rover KV6 motor; 2.5 liter 190 Pk, 245 Nm. Een Honda alternatief zou hier op zijn minst dichtbij moeten komen wil het interessant worden. De Rover KV6 is (net als de Honda motoren ??) helemaal van lichtmetaal, dus niet gek zwaar.
Ik heb inmiddels begrepen dat de S2000 motor (F20??) geen alternatief is omdat deze niet past op een transmissie voor voorwielaandrijving (dwarsgeplaatst) ??
Ik heb op de Speed en Design beurs in Utrecht dit voorjaar een Honda motor gezien waarvan mij door de Honda medewerkers op de stand verteld werd dat het een S2000 motor was. Dit kan bij nader inzien niet waar zijn, de daar geshowde motor was verbonden met een bak voor dwarsgeplaatste voorwielaandrijving. Iemand enig idee wat voor motor dat was ?? Het was wel een i-VTEC motor…
Groeten,
Bertram