Warme Civic start niet

  • Bob

    Mijn moeder heeft een Civic uit 1990 (of 1989). Als hij koud is start hij perfect en rijdt als een trein.

    Als de auto nu wordt geparkeerd en na bijv. het boodschappen doen weer wordt gestart dan springt de motor niet aan.

    Na een half uurtje wachten springt hij weer aan zonder problemen.

    De Honda garage heeft geen idee waaraan het kan liggen.

    Misscien is er een Honda kenner die het wel weet?

    Alvast bedankt!

    Bob

  • Arnold

    beetje zielig dat een dealer geen idee heeft wat het kan zijn.

    ik denk dat het 1 van de meest voorkomende niet-aanslaan-klacht is.

    haal de brandstof/hoofdrelais er maar eens uit, deze vind je aan de linkerkant boven het motorkaphendeltje, en je kunt er @!#$ bij, op het relais staat: main-relais.

    je kunt het kunststofkapje eraf halen, hieronder vind je een printplaatje waarvan je alle solderingen even moet laten smelten, deze verbingen ondervinden vaak een overgangsweerstand waardoor de brandstofpomp geen aansturing krijgt

  • foo fighter

    heb ik ook gehad met mijn civic.was de bobine.als de motor warm is krijgt de bobine teveel weerstand en dan slaat ie uit of hij start niet of moeilijk.als ie het weer niet doet gooi maar eens wat koud water op de bobine, die zit in de verdelerkap en geheid start ie weer

  • Arnold

    bedoel je niet je ontstekingsmodule? bobines gaan bijna nooit stuk

  • foo fighter

    ja die bedoel ik

  • Bob

    Allemaal enorm bedankt! Ondertussen heb ik nog een link gevonden die jullie oplossing met foto's verduidelijkt!

    http://www.civicclubholland.nl/fuelrelais.htm

    En nu naar de dealer…….

    Bob

  • ehwald slydenz

    en nu naar de dealer…… ja om hem uit te lachen. hebben ze wel naar je auto gekeken? welke dealer was dat. want dit is zo'n bekend probleem

  • Harald

    weet niet of het bij jou moeder werkt maar ik had ook dat probleem.

    slecht starten met een warme motor (leuk bij een open brug not)

    bij mij werkte het met direkt doorstarten (ben niet goed in uitleggen)

    normal wacht je tot het gele lampje uit is als je contact hebt gemaakt maar probeer een met een warme motor gelijk door te draaien voor te starten. als het lukt, kan ze doorrijden tot inderdaad het relais is bewerkt. maar wel relaxed dat ik weet wat het nu is, voor de volgende keer ;-)