sportfilter of sportfilter?

• De Jong

zullen vast al tig berichten over geweest zijn,

veel mensen beweren dat cold air intake het beste is, dus conische sportfilter door middel van buizen naar de onderkant van de auto of de bovenkant indien luchtinlaat op motorkap leiden zodat ie koude lucht hapt. bij deze manieren vraag ik me af wat er met regenwater of plassen gebeurd.

maar ik hoorde laatst op een beurs van iemand van k&n dat heel die buizenshit averechts werkt. ziet er interessant uit maar het beste is een heeeel kort pijpje, dus zo direct mogelijk bij je motor. maar ja dan hapt ie wel warme lucht zou je denken.

iemands visie graag,

bedankt.

• FireFoxz

cai is gewoon het beste, wat die gozer bij k&n zegt is gewoon gelul omdat ie dan alleen maar warme lucht pakt. wat hij waarschijnlijk bedoelt is dat lucht zo min mogelijk weerstand moetondervinden en een buizenset met veel bochten is dan idd meer weerstand. 1 van de beste systemen is de “powerbox” een box achter de grill waar er dus volop rijwind in komt. je creert ook een soort overdruk waardoor de lucht niet naar binnen word gezogen maar gedrukt.

• Fred

ja hier doen de meest fantastische verhalen over de ronde

lucht =power hahahahaha…………..

• De Jong

Hey Fred waar staat dat lucht power is???? Dat is namelijk bullshit.

Anywayz… welk filtersysteem is nou het beste voor de motor?

• Rohalt

Naja, door een open of cold air systeem te monteren is het de bedoeling meer ( liefst koude ) lucht naar je inlaat te krijgen. koude lucht is compacter dus krijg je een betere cilindervulling. een beter cilindervulling staat ook voor meer vermogen wat kan bestaan uit of meer pk of meer koppel. Maar alleen met een open of coldair systeem kom je er niet.

• OzzY

Lucht is wel degelijk een soort Power, denk maar aan een Turbo.

Samengeperstte lucht, die minstens 12.000 toeren p.m. draait en zo de lucht in de blok perst….voor meer vermogen.

• Richard

Origineel filterhuis met een k&n inlegfilter is het allerbest.

Die conische open filters geven alleen maar een leuke sound omdat ze meer lucht krijgen.

Maar ze krijgen daardoor ook meer troep mee naar binnen.