beste schijfremmen voor?

  • Bas

    ik heb achtergewone schijven gekozen (dus geen geventileerde, gegroevde of geperforeerde), omdat je achter maar 30% remt of zo.

    maar wat kun je altijd het beste voor leggen?

    oftewel wat het is het verschil in de praktijk (behalve de prijs) tussen deze 5 soorten in combinatie met gewone niet-sportieve achterste schijven?

    1) normale remschijf

    2) geventileerd

    3) geventileerd + gegroefd

    4) geventileerd + geperforeerd

    5) geventileerd + gegroefd + geperforeerd

    bedankt

  • Rohalt

    Ligt eraan wat je ermee wilt doen ..

    Als je setup van je auto ongewijzigd is ( geen swap gedaan ) dan heb je gewoon genoeg aan originele remschijven.

  • Bas

    wat ik er mee wil doen is toch een beetje sportief rijden dus ook zeer goed kunnen remmen :)

  • EK4 VTi

    geventileerd + gegroefd

    Ik weet niet wat voor auto je hebt maar geventileerd zijn ze al.

    Bij geperforeerde schijven is de kans op kromtrekken wat groter. Bas schreef:

  • EK4 VTi

    Overgens heb je idd genoeg aan je gewone schijven, ook voor sportief rijden.

    Wat belangrijker is, zijn je remblokken (Ferrodo DS2500), remvloeistof (DOT 5.1), staalgevlochten remleidingen en goed onderhoud (dus niet 1 keer in de 8 jaar je vloeistof vervangen). Moet jij is opletten hoe goed je remt als je deze mods hebt ondergaan.

    succes

  • Bas

    het gaat om een civic 1.6 esi v-tec.

    maar paar vraagje over dat onderhoud:

    -hoe kun je eigenlijk in de praktijk je staal gevlochten remsnoeren onderhouden?

    -wat betekent precies DOT + nummer? ik haalde voorheen altijd “gewone” remvloeistof bij het benzinetation geloof ik

    -wat remblokken betreft heb ik vernomen dat je het beste zachte blokken kunt nemen dan keiharde. die slijten wel sneller maar houden je schijven langer heel.

  • ronnie

    Gewoon origineel spul eronder wat er af fabriek onder hoort en dat remt prima.

  • denny

    @ronnie,

    Heb je ooit wel eens lekker geremd met een civic? Af fabriek lijken er wel sponzen onder te zitten ;)

    Gooi er maar eens een setje brembo, derok of red dot schijven onder, daarbij ferodo ds2500 blokken en je hebt al een een hele verbetering (lees betere vertraging), Vervang je remslangen dan nog door staalomvlochten remleidingen en ververs je remvloeistof en je hebt een lekker remmende civic.

    @bas, kom je uit de buurt van Den Bosch? reageer dan ff via mijn email

    d e n c o u p e @ h o t m a i l . c o m