V-tec duur of niet

• Roy

Beste Hondaliefhebbers,

Ik kan van iemand een compleet V-tec B16A1 motorblok kopen (incl. computer)uit 1992

Hij vraagt er 900 euro voor. Nu vind ik dat persoonlijk aardig veel geld voor een blok van 12 jaar oud.

Kan iemand mij advies geven over de prijzen en evt. mankementen van deze motorblokken.

Alvast bedankt Roy

• Roy

psst het is vtec

900 euro is een redelijk normale prijs voor een goed blok. Maar je moet echt alles er wel bij hebben. Assen ophanging remmen…. als dat er allemaal bij zit is het wel een ok prijs

• Grousta

Een normale prijs is vanaf 500. Dan heb je dus compleet blok met kabel boom, ecu en bak.

• Roy

En weten jullie misschien waar ik op kan letten bij de koop???

En wat is het verschil tussen de A1 en A2 motor

• Roy

en die ophanging heb ik niet zo veel aan want ik hij komt in mijn mini cooper :)

• Grousta

A1 zit in civic en crx tot 91 geloof ik A2 in de types erna(VTI). Is te herkennen aan bijvoorbeeld de motorcode die erop staat en aan het kleppendeksel.

Bij A1 staat er “vtec DOHC” en bij A2 staat er “VTEC DOHC” dus vtec in grote letters. Waar je om moet letten bij de aanschaf is moeilijk te zeggen als ie er al uit is gehaalt. Ik zou zeggen let op de pakkingen of er geen olie uitkomt. Je kan natuurlijk ook ff de compressie meten van de cilinders.