Spruitstuk vervangen

• paul

Hallo Honda liefhebbers,

Ik heb een klein braagje. De honda civic van mijn schoonzuster moet worden vervangen om hem door de APK te loodsen. Het betreft een CIVIC sedan 1.5i uit 1997.

Aangezien het al een oudje is en hij mogelijkerwijs op termijn (6 maanden) de deur uit gaat, vinden wij het bedrag van 1600 euro incl. BWT (dat vraagt de dealer voor het vervangen) erg veel.

Eigenlijk heb ik hierover een paar vraagjes :

1. Is het normaal dat het spruitstuk moet worden vervangen na nog geen 140.000 km ?

2. Klopt het dat wanneer je het spruitstuk vervangt, tevens de sensor en de katalysator moet vervangen ?

3. Is 1600 euro incl BTW en arbeidsloon een normaal bedrag voor zo'n reparatie ?

4. Weet iemand in Utrecht en omstreken of Den Haag en Omstreken een goed bedrijf die dit voor een aanzienlijk lager bedrag kan vervangen ?

Een boel vragen waarop jullie hondakenners en -liefhebbers hopelijk een antwoord hebben.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

MVG/Paul

• Arnold

een 97er vind jij dus een oudje? of bedoel je een 87er?

dat de kat vervangen zou moeten worden is je reinste flauwekul, dat de lambdasensor vervangen moet worden is in eerste instantie onzin, maar de kans is aanwezig dat bij het eruitdraaien het schroefdraad onherstelbaar beschadigd.

het wel of niet normaal zijn van vervangen na 140.000km is niet te zeggen scheuren kan altijd gebeuren, ook bij 40.000 km. is ie trouwens gescheurd of is er iets anders mee aan de hand.

er van uitgaande dat het spruitstuk gescheurd is, dan is een bedrag van 1600,- veel te veel geld, een nieuw spruitstuk zou ik niet doen, die zijn praktisch onbetaalbaar.

als je zelf handig bent, draai je hem er zelf af en laat je hem lassen voor een paar centen, spruitstuk is van gietijzer dus laat het iemand doen die weet wat ie doet het is namelijk niet een kwestie van ff lassen en klaar is kees

• paul

Arnold,

Bedankt voor je snelle reactie. Ja hij is inderdaad gescheurd.

Wat betreft de lambdasensor, dat klopt ze zeiden dat het 9 van de 10 keer kapotgaat bij het demonteren.

Voor wat betreft de katalysator, aan dat antwoord heb ik veel, dank je.

Oh ja, het is een ‘97-er. En je hebt gelijk. Het woord ’oudje' is natuurlijk een relatief begrip, alhoewel ik de opvolging van nieuwe modellen (vooral bij de Civic) razendsnel vind gaan.

Gr.Paul

• Grousta

Yep, is veel te veel. gewoon ff zoeken naar een andere 2de hands.

• wappie

Lees je bericht eens door voordat je um plaatst…..

• badboy4life

Bij jouw type zit de kat aan het spruitstuk, is een geheel….. vandaar de hoge prijs…