Een vw diesel moet goed zijn alhoewel die in mijn sharan tdi met slechts 170.000km gaf de geest rijdt mooi maar als je de kwaliteit vergelijkt dus ook wegligging en betrouwbaarheid moet deze het afleggen tegen onze Honda Shuttle met lpg/g3 gasinstallatie bij 285.000km nog altijd perfect rijdende en geen enkel probleem, de uitlaat en demper en remschijven voor zijn vervangen van de honda. Terwijl hier altijd het meeste mee wordt gereden met grote karren erachter.
De VW zit geen kar achter en heeft a 2 keer nieuwe schijven voor en achter gehad en al eerder andere motor problemen gehad en nieuwe schokbrekers en een achterveer.
De opel diesels tot voor kort Izusu diesels echt degelijk wel rumoerig. De honda civic heeft zo'n diesel maar is ook door Honda bekeken en aangepast.
Een Seat en een Skoda zijn wat betreft uiterlijke punten anders dan Vw maar de kwaliteit is hetzelfde en ook de techniek is hetzelfde maar als een seat of skoda kapot gaat is het rommel maar als het wordt geprezen is het ineens een duits degelijk product.
Een toyota diesel is heel goed en de auto's zijn ook goed, maar dat is algemeen bekend een mazda diesel is ook erg goed.
Vw staat bekend om zijn snelle diesels en de japanse diesels zijn niet bekend omdat men altijd negatief denkt over japanse merken.Michel schreef:
>
> Diesel in de Civic is van Isuzu… hier zou ik zelf niet voor
> gaan.
> In de nieuwe Accord zit een Honda diesel… dit lijkt me meer
> wat!
> Aangezien je em zelf mag betalen is deze optie misschien ook
> niet handig.
>
> Een wat goedkopere Leon rijd verder als een speer. Ze zijn
> alleen de achterkant vergeten af te maken, maar wat wil je
> voor dat geld?
>