op zoek naar goede diesel

• SpeedFreak

Beste Hondarijders,

Ik rijd al jaren Honda en ben uiterst tevreden, binnenkort ga ik van baan wisselen waardoor ik veel moet rijden met eigen auto. Mijn Civic Vtec is te duur om dagelijks veel kilometers te maken, dus ben op zoek naar een diesel waar ook eventueel gereedschappen inkan.

In eerste instantie zal ik proberen om me civic te houden, als 2 auto's te duur worden zal ik afscheid moeten nemen van de civic Vtec……snik.

Maar mijn vraag is, wie kan me advies/idee geven over een goede diesel.

Wil absoluut geen VW…..:))…..is Seat diesel iets volgens jullie ??

En voor welke prijs kan ik de Civic Vtec aanbieden, wat is de marktwaarde?

(boujaar 1990, aanpassing; OZ velgen + luchtfilter)

• Willem

Hangt verder van de staat af en de kleur. Denk dat je moet rekenen tussen de 2700 en 4000 grof genomen.

• Luder

seat diesels zijn hoogstwaarschijnlijk identiek aan volkswagen diesels

• SpeedFreak

hoe kan ik een plaatje invoegen op deze forum ?

Wil namelijk fototje van Civic plaatsen en kijken wat jullie m waard vinden.

• paul

Hallo,

Ben hier toevallig omdat ik een vraagje heb over het spruitstuk van een Civic uit 1997.

Maar eerst even een antwoord op jouw vraag aangaande diesels.

Het VW-concern heeft goede en betrouwbare diesels, echter die wil je absoluut niet. Zelf rij ik in een BMW-dieseltje, vooral; de 6 cilinders (2.5 en 3.0) zijn erg goed. De V8 diesel heb ik helaas geen ervaring mee. De Dti'tjes van Opel scvhijnen ook goed te rijden.

Maar aangezien je een Hondafreak bent, waarom kies je dan geen honda. Ik heb begrepen dat honda sinds kort een diesel levert in de Accoord ( ik weet niet of je dit zo schrijft, sorry). Zelf ben ik wel benieuwd hoe die auto stuurt, en als je ook nog ruimte zoekt voor gereedschap, dan kan je de stationwagon uitvoering nemen.

Maar goed, er is zat te koop, zo dunkt mij.

• wim

je wilt niet met het vw-merk rond rijden!!! respect