op zoek naar goede diesel

• SpeedFreak

Beste Hondarijders,

Ik rijd al jaren Honda en ben uiterst tevreden, binnenkort ga ik van baan wisselen waardoor ik veel moet rijden met eigen auto. Mijn Civic Vtec is te duur om dagelijks veel kilometers te maken, dus ben op zoek naar een diesel waar ook eventueel gereedschappen inkan.

In eerste instantie zal ik proberen om me civic te houden, als 2 auto's te duur worden zal ik afscheid moeten nemen van de civic Vtec……snik.

Maar mijn vraag is, wie kan me advies/idee geven over een goede diesel.

Wil absoluut geen VW…..:))…..is Seat diesel iets volgens jullie ??

En voor welke prijs kan ik de Civic Vtec aanbieden, wat is de marktwaarde?

(boujaar 1990, aanpassing; OZ velgen + luchtfilter)

• Willem

Hangt verder van de staat af en de kleur. Denk dat je moet rekenen tussen de 2700 en 4000 grof genomen.

• Luder

seat diesels zijn hoogstwaarschijnlijk identiek aan volkswagen diesels

• SpeedFreak

hoe kan ik een plaatje invoegen op deze forum ?

Wil namelijk fototje van Civic plaatsen en kijken wat jullie m waard vinden.

• paul

Hallo,

Ben hier toevallig omdat ik een vraagje heb over het spruitstuk van een Civic uit 1997.

Maar eerst even een antwoord op jouw vraag aangaande diesels.

Het VW-concern heeft goede en betrouwbare diesels, echter die wil je absoluut niet. Zelf rij ik in een BMW-dieseltje, vooral; de 6 cilinders (2.5 en 3.0) zijn erg goed. De V8 diesel heb ik helaas geen ervaring mee. De Dti'tjes van Opel scvhijnen ook goed te rijden.

Maar aangezien je een Hondafreak bent, waarom kies je dan geen honda. Ik heb begrepen dat honda sinds kort een diesel levert in de Accoord ( ik weet niet of je dit zo schrijft, sorry). Zelf ben ik wel benieuwd hoe die auto stuurt, en als je ook nog ruimte zoekt voor gereedschap, dan kan je de stationwagon uitvoering nemen.

Maar goed, er is zat te koop, zo dunkt mij.

• wim

je wilt niet met het vw-merk rond rijden!!! respect

vw heeft zeer goede diesels!!!maar toyota ook, maar niet echt mooi autoos,

ook nog aan een cdi gedacht??? ooit gereden in een c 270 cdi???heel snel

maar je had het in het begin over een seat!zuper wagens, vooral zòn leon topsport met 150 pk sterke diesel!!!! behoorlijk snel, wel is de kwaliteit van de eerste leons aan de magere kant, maar de nieuwere modellen hebben geen last meer van kinderziektes.

greets 6n

• SpeedFreak

Bedankt voor de reacties met voorbeelden.

Ik weet heel goed dat er goede diesels zijn, in de hogere prijs klassen en bij de nieuwere modellen. Het is helaas geen lease auto die ik mag uitzoeken van de baas..:)).Mijn budget is niet zo groot, daarom moet ik me beperken tot max. boujaar 1995/1997. Ikzelf heb totaal geen gevoel voor VW, moet wel toegeven dat de TDI's steeds meer respect van mij krijgen. (bij 1900 T/p.m 320 NM!!!). Zeg maar de Vtec onder de diesels…:)). Daarom Seat, VW techniek in een mooier jasje(eigen mening).

• Michel

Diesel in de Civic is van Isuzu… hier zou ik zelf niet voor gaan.

In de nieuwe Accord zit een Honda diesel… dit lijkt me meer wat! :)

Aangezien je em zelf mag betalen is deze optie misschien ook niet handig.

Een wat goedkopere Leon rijd verder als een speer. Ze zijn alleen de achterkant vergeten af te maken, maar wat wil je voor dat geld?

Succes, Michel

• Peter

Een vw diesel moet goed zijn alhoewel die in mijn sharan tdi met slechts 170.000km gaf de geest rijdt mooi maar als je de kwaliteit vergelijkt dus ook wegligging en betrouwbaarheid moet deze het afleggen tegen onze Honda Shuttle met lpg/g3 gasinstallatie bij 285.000km nog altijd perfect rijdende en geen enkel probleem, de uitlaat en demper en remschijven voor zijn vervangen van de honda. Terwijl hier altijd het meeste mee wordt gereden met grote karren erachter.

De VW zit geen kar achter en heeft a 2 keer nieuwe schijven voor en achter gehad en al eerder andere motor problemen gehad en nieuwe schokbrekers en een achterveer.

De opel diesels tot voor kort Izusu diesels echt degelijk wel rumoerig. De honda civic heeft zo'n diesel maar is ook door Honda bekeken en aangepast.

Een Seat en een Skoda zijn wat betreft uiterlijke punten anders dan Vw maar de kwaliteit is hetzelfde en ook de techniek is hetzelfde maar als een seat of skoda kapot gaat is het rommel maar als het wordt geprezen is het ineens een duits degelijk product.

Een toyota diesel is heel goed en de auto's zijn ook goed, maar dat is algemeen bekend een mazda diesel is ook erg goed.

Vw staat bekend om zijn snelle diesels en de japanse diesels zijn niet bekend omdat men altijd negatief denkt over japanse merken.Michel schreef:

>

> Diesel in de Civic is van Isuzu… hier zou ik zelf niet voor

> gaan.

> In de nieuwe Accord zit een Honda diesel… dit lijkt me meer

> wat! :)

> Aangezien je em zelf mag betalen is deze optie misschien ook

> niet handig.

>

> Een wat goedkopere Leon rijd verder als een speer. Ze zijn

> alleen de achterkant vergeten af te maken, maar wat wil je

> voor dat geld?

>

>

> Succes, Michel

• daan

hallo,

ik heb nog een mooie vectra B 2.0 DI 16v diesel met 134000km op de teller te koop

reden dat ik hem weg wil doen is een andere auto op benzine vandaar.

het is een vectra sedan bouwjaar 06/1999 bordeauxrood pearl uitvoering,

abs

elektr. voorramen

stuurbekr.

stuur+stoel in hoogte verstelbaar

cv op afstand

radio/cd/mp3 speler

armsteun voor/achter

lm velgen

sportspiegels

geen airco( helaas)

buiten spiegels van binnenuit (niet elektr.) verstelbaar