tips bij aanschaf

  • yves

    hallo,

    wat zijn de balangrijste gebreken bij de civics uit ongeveer ‘'95. waar let je op bij aanschaf? ( distributie, bekende roestproblemen etc.). Ik heb nog nooit honda gereden , en dus nog nooit verdiept in de techniek van deze auto’s. Ik heb altijd italiaanse auto's gereden waar ik ondertussen de bekende problemen wel van ken en ook kan repareren alleen de bankrekening vindt dit minder.

    Ik ga nu toch liever voor iets betrouwbaarders. Welk type motor heeft toch lekker vermogen om sportief te rijden ( dus niet afraggen!) .

    Wat zijn de kosten van de meest voorkomende reparaties ( hangt natuurlijk van de motor af , maar een indicatie?)

    bedankt,

    yves

  • Grousta

    De civic s van dat jaar zijn kwa roest enz al een hele verbetering dan de oude types. Ik denk dat je daar ook weer moet gaan kijken of de homo kineten nog goed zijn en gewoon naar schade. Als je een motor met wat vermogen wil hebben zou ik voor de VTI gaan, maar ja daar zit ook weer een prijskaartje aan.

    VTI is 160 pk.

    ESI is 125 pk.

    Voor meer info raadpleeg ff Auto base.

    http://autogids.autotrader.nl/carbasemerkindex.php?ref=atag

  • Dodo

    Koop een 6th gen Civic zou ik zeggen. Dat is vanaf ‘96 tot ’00. Die auto's zijn tot zover heel betrouwebaar gebleken heb ik me laten vertellen. Zelf heb ik een '98 -er met 120.000+ kms en nog 0,0 reparaties gehad (behalve als mensen mijn auto aangereden hadden… tis helaas geen onverwoestbare tank).

    Je hebt 75/90/105/115/160 pk versies… ook meen ik dat er een 125 pk versie maar niet in NL, iemand? Overigens is iedere 75pk voor 3 euro om te bouwen naar 90pk. En voor mij is dat al heel erg lekker. En het onderstel is naar mijn mening beter dan dat van auto's in veel duurdere klasses.

    Ik denk dat je ze vanaf 5000 Euro kan krijgen…

    Een klein probleempje: vocht achter de koplamen bij de eerste jaren. Honda heeft toen bij een aantal Civics de lampen vervangen, maar als dat niet gebeurd is schijn je ergens een gaatje te moeten boren en dan ben je ervan af.