resetten van ECU

• Jansen

Goedenavond,

Via via hoorde ik dat als je iets aan je auto veranderd (open air intake, uitlaat etc) je dan ook het beste je ECU kan resetten.

Weet iemand of dit waar is en zo ja hoe moet je je ECU resetten??

Goedenavond verder.

• Grousta

Hangt af wat voor een Honda je hebt maar ik weet dat de wat oudere types wel gewenst is. Mn ecu reset ik door ff de accu klem los te halen.

• Dodo

Heeft alleen zin bij injectiemotoren. En ja, is altijd goed na een verandering. Ik gebruik dezelfde methode als Grousta.

• Jansen

Bendakt voor de zeer snelle reaktie.

Dus het is wel aan te raden.

Maar de accu klem loshalen? Er zitten toch 2 op de accu - en + (ben niet technisch) dus welke moet ik dan loshalen en voor hoelang?

• geert

ik had eenopel vectra 2000 4x4 16v als ik die ging resetten dan haalde ik de +klem voor zo'n 10 min eraf

geert

• stoede

de zwarte klem hoeft er maar voor ongeveer 10 seconden af.

• Jansen

Hartstikke bedankt.

Ik ga het morgen gelijk proberen.

Zal het wel ff melden als het gelukt is. Ga nu eerst ff lekker op bed liggen.

• ECU

Honda heefd een zelfdenkende ecu recetten heefd eigenlijk alleen maar in na een motor storing om die te verweideren

maar als je iets verandert aan je auto bv luchtfilter uitlaat ect regels hij zich zelf anders in.

• Lans Hubbers

hoeveel heb jij er al op,of moet je je toetsenbord recetten?

• Jansen

Ik wilde het zo ff gaan proberen maar maakt het niks uit voor mijn alarm? Dat die z'n instellingen verliest ofzo?