rem schijven

• OzzY

Mijn schijven beginnen op te raken, er komen kleine scheurtjes in. Als ik flink hard rem trilt mijn stuur ook. Nu ben ik van plan om andere schijven te kopen, maar heb wat vraagjes. 't gaat om een Civic Vtec uit 1990.

Is het beter om origineel Honda te behouden of andere merk, Ik hoor nog wel eens dat Bremco goed schijnt te zijn. Stel ik neem alleen andere merk schijven, moet ik hiervoor ook andere remklauw enz. nemen of kan deze origineel blijven?

Wat kosten 4 remschijven ongeveer voor een Vtec?

Groetjes…….

• civic

EBC schijnt ook een goed merk te zijn en dan kan je je orgineele remklauwen houden dat trillen van je stuur komt om dat ze krom zijn

• FireFoxz

NEEM GEEN EBC !!!!!!!

die zijn veel te snel oververhit… het is allom bekend dat je beter geen schijven van ebc kan nemen. ik ken 2 mensen die ze gehad hebben en die waren er absoluut niet over te spreken

neem gewoon brembo, dan weet je dat het goed is

je hoeft verder niets te vervangen maar als je dan toch bezig bnt kan je net zo goed ff een setje ferodo remblokblokken ertussen zetten

dan remt ie nog beter

• OzzY

Bij Honda kosten de remblokjes voor 150 en achter 250 gulden vroeger. Wat ben ik kwijt voor 4 Ferodo remblokken?

Vorige keer toen ik me remblokken vernieuwde pastten de voor-blokjes niet. Met de remblokjes die van de auto af kwamen ben ik terug gegaan naar de winkel. Daar hebben we ontdekt dat mijn Civic remblokken nodig heeft van een 2.0 16v Prelude.

Deze pastten perfect……heeft iemand hier ervaring mee?

PS. Ik heb een Duits ingevoerd model……is dit 1 van de verschillen?

Groetjes…………

• Robbie

Heb toevallig gisteren gebeld voor een setje Brembo schijven voor en was 76 euro p.st. kwijt.