gilgeluid Honda CRV

• Hans G

Mijn Honda CRV van 1979 heeft tijdens het accelereren een schril bijgeluid.

Volgens mij zit dit in het luchtinlaatsysteem.

WIE WEET EEN OPLOSSING ?

• FireFoxz

dat is de luchtstroming in je luchtaanvoer. ik heb het ook in mn accord ' 94… lijkt wel een typisch honda fenomeen te zijn

• Arnold

denk dat het je cardan is, hier is in het verleden een terugroepactie voor geweest en het kan zijn dat de jouwe daar niet voor naar de dealer is geweest.

het kwam namelijk voor dat er via een ontluchtingspijpje vocht in het cardan liep omdat de plaats van het pijpje niet goed doordacht was.

de remedie hiervoor was toen een nieuwe slang en pijpje op een andere plek te plaatsen en het cardan door te spoelen met schone cardan olie. hiervoor is een speciale volgorde en een bepaald aantal handelingen wat je dan moet uitvoeren.

denk je dat het je cardan zou kunnen zijn? of weet je zeker dat het bij de motor vandaan komt. als het een “fluitend” geluid is en alleen bij het optrekken is en het geluid is door de hele auto te horen, dan denk ik aan je cardan.

• FireFoxz

ik heb het geluid ook en ik heb laatst een openluchtfilter geplaatst en het is erger geworden. nu begint het eigenlijk wel irritant te worden dus ik wil er ook vanaf.

het geluid heb ik idd alleen als ik het gas intrap.

1e vraag… wat is je cardan

2e vraag, zou het te maken kunnen hebben met mn carterontluchting ? anders haal ik die van mn inlaatbuis af en zet ik er een filtertje op