hoge watertemp.

• Michel

Gisteren een Civic 1.5 16V van 1989 gekocht. Auto rijdt goed.. enkel de temp meter van het water loopt erg hoog op, vooral bij snelheden van ong. 120 km/h.

Als ik dan de kachel voluit op warm zet dan zakt de temp tot ongeveer 3 kwart. De buitentemp is ongeveer 5 graden.

Koelvloeistof is voldoende aanwezig. Wat ik me kan bedenken is de ventilator die niet aanslaat of de waterpomp… Is er misschien een Honda maniac die me kan vertellen wat het kan zijn???

• Grousta

Denk dat je moet gaan kijken of de radiator niet verstopt is of dat de ventilator het niet doet. Mn ventilator heeft het ook ff niet gedaan maar dan loopt je temp niet gelijk op bij de 120 km/h. Als je auto ff warmgelopen is laat hem dan stationair ff draaien en kijk of de ventilator aanspringt.

• Ruud

klinkt als een defecte thermostaat. Met 120 km/h kan het bijna niets anders zijn. met die snelheid koelt hij echt wel. Je radiateur kan ook verstopt zitten als hij er niet verrot uitziet denk ik niet dat het daar aan ligt.

• Michel

Jongens..

Alvast hartelijk dank voor de antwoorden.. Ik ga er eens mee aan de gang. Mijn handen staan niet verkeerd maar ben tot nog toe alleen auto's van het VAG concern gewend.. Golfjes en Audi's.

Toch ben ik blij met mijn Civic-je.. rijdt goed en zeker. Had dat als fervent liefhebber van Duitse degelijkheid niet verwacht!

Enige minpuntje is toch wel de corrosiegevoeligheid van de koets.. onder mijn tankklep heb ik een mooi roestgat zitten… :-(