motermanagement moet nog aangepast worden
en nog een paar dingen…weet er ook niet alles van
Met de kosten die je maakt om een turbo op je juiste manier op je 1.500 blok te krijgen kom nog bij lange niet tot 190 pk.
Qua kosten kan je ook een engine swab doen, een B16A2 blok incl inbouwen +/- Fl 7.000 + compleet inlaat + uitlaat systeem Fl 3.800, lichtgewicht vliegwiel Fl 550 met benz. druk regelaar Fl 250, maakt totaal ongeveer Fl 11.600 dan heb je zo rond de 185 - 190pk.
Dus je bent ongeveer net zoveel kwijt als met het plaatsen van een turbo of compressor, alleen heb je dan meer vermogen (en een veeeeeel lager benzineverbruik).
En als je dan nog verder wil gaan met tunen dan kan je nog heel wat winnen in vermogen, en als je op een 1.500 blok en turbo of compressor plaatst dan is de koek qua vermogenswinst wel op, maar hou 1 ding in de gaten tunen kost veel geld, heel veel geld.
Hou er wel rekening mee dat als je vermogen gaat winnen dat je de wegligging van de auto ook moet verbeteren alsook de remmen,
Succes Genesis
Genesis schreef:
> Hou er wel rekening mee dat als je vermogen gaat winnen dat
> je de wegligging van de auto ook moet verbeteren alsook de
> remmen,
>
> Succes Genesis
haha, das idd erg belangrijk… ik reed laatst in de auto van een maat van me, die heeft een astra en hij had er een gekieteld 2.0 gsi blok uit een kadett ingelepeld. 180 pk ! daar was die astra natuurlijk niet op berekend.
dus ik trek vol op en de voorkant van de auto kwam bijna een halve meter omhoog
Hangt er vanaf wat je wil, ik vind een Impreza op zyn zachtst gezegd nogal een “aanwezige”auto, zo van “zie mij nou toch eens snel en vermogend zijn”, maar goed ieder zijn meug.
Kijk als je anoniem wilt rijden en houd van veel toeren draaien, zoals bij een motorfiets b.v., dan is Honda met zyn hoogtoerige motorblokken toch wel erg leuk, mede omdat als je hem standaard laat aan de buitenkant dan is het een echte “sleeper”, en je kan er zonder problemen 200 pk uithalen by zo'n 1.000 a 1.100 kg, en dat terwijl het maar een 1.600 cc blokje is, en dit alles zonder turbo.
Kyk maar eens naar andere merken auto's geen enkele haalt dit uit een 1.600 cc daar is op zyn minst 3.000 cc voor nodig of een 1.800 - 2.000 met turbo of compressor, tevens staan bij al die andere merken een aanzienlyk hoger verbruik in brandstof je te wachten.
Groet Genesis
Hangt er vanaf wat je wil, ik vind een Impreza op zyn zachtst gezegd nogal een “aanwezige”auto, zo van “zie mij nou toch eens snel en vermogend zijn”, maar goed ieder zijn meug.
Kijk als je anoniem wilt rijden en houd van veel toeren draaien, zoals bij een motorfiets b.v., dan is Honda met zyn hoogtoerige motorblokken toch wel erg leuk, mede omdat als je hem standaard laat aan de buitenkant dan is het een echte “sleeper”, en je kan er zonder problemen 200 pk uithalen by zo'n 1.000 a 1.100 kg, en dat terwijl het maar een 1.600 cc blokje is, en dit alles zonder turbo.
Kyk maar eens naar andere merken auto's geen enkele haalt dit uit een 1.600 cc daar is op zyn minst 3.000 cc voor nodig of een 1.800 - 2.000 met turbo of compressor, tevens staan bij al die andere merken een aanzienlyk hoger verbruik in brandstof je te wachten.
Groet Genesis
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?