Euro 95 of 98 ??

• OzzY

Hallo Mede Hondaliefhebbers,

Ik rijd met veel plezier in een Honda Civic Vtec uit 1990.

Alles is nog goed in orde. Maar ikzelf tank ALTIJD euro 95 omdat het zo in de autoboekje staat en ook op de binnenzijde van de benzineklep.

Laatst hoorde ik van iemand dat ik ook zonder enkele problemen Euro 98 mag/kan tanken. Euro 98 zou een betere verbranding hebben en ook nog zuiniger als euro 95. Kan iemand mij vertellen of het inderdaad zo is, en of het ook wat scheelt in de prestatie. Iemand hier ervaring mee?

Groetjes ………….. OzzY

(ps. ik heb nog steeds een echte katalysator)

• harald

hey ozzy,

ik heb dat ook gehoord van m'n buurman. hij zei dat ik ook moest experimenteren met allebei, want het belangrijkst is waar jou auto het “beste”' op rijdt. ik tank zelf alleen maar euro 98. vond hem het lekkerst rijden op 98. maar het echte verhaal ken ik niet precies maar het heeft te maken met het hogere octaangehalt geloof ik. als je hem wat meer op z'n staart trapt is dat beter (maar hang me er niet aan op)

ikzelf rijd een civic 1.5 uit '90 en een crx 1.6 uit 89 en ze krijgen het allebei te drinken. en dat van de katalysator maakt niet uit naar mijn mening

(maar ben ook wel benieuwd wat anderen zeggen)

later……….

• FireFoxz

het verschil is het octaangehalte

euro 95 verbrand sneller waardoor je met een gechipte of hevig getunede auto weleens problemen kan krijgen zoals pingelen

als je motorisch nog net veel aan je moter gedaan hebt is het onzin om 98 te gaan tanken. het is alleen maar duurder en verder rijd het precies hetzelfde

• harald

wanner is het wel interessant om te doen dan??

als je je uitlaat-systeem van voor naar achter heb verandert??

heb alleen nog de kat vervangen en een (enkel en dikke dubbele) sebring eindemper gemonteerd

oh ja een sportfilter natuurlijk

groetjes

harald

• 2thaED9e

compressie verhoogd, onsteking vervroegd…dan wel

• FireFoxz

harald schreef:

>

> wanner is het wel interessant om te doen dan??

> als je je uitlaat-systeem van voor naar achter heb verandert??

>

> heb alleen nog de kat vervangen en een (enkel en dikke

> dubbele) sebring eindemper gemonteerd

>

> oh ja een sportfilter natuurlijk

>

> groetjes

>

> harald

is nog niet interresant voor jou..

alleen als je echt je moter geruned hebt, kan het zinvol zijn

• erik